Az IKT eszközök a tanulásban akadályozott gyermekek osztálytermi oktatásában
fogyatékosságügy -- információszerzés
informatika -- számítógépes alkalmazások
számítógép-használat -- tanulásban akadályozottak
tanulásban akadályozottak -- informatika
Absztrakt:
Azért választottam ezt a témát, mert úgy vélem, hogy az infokommunikációs technológia eszközei, azaz az IKT eszközök – a megfelelő arányú és hozzáértésű alkalmazással – forradalmasíthatják a nevelő-oktató tevékenységet mind a többségi (beleértve az integráló iskolákat is) és mind a szegregált intézményekben.
A szakdolgozat egy része általánosságban szól az IKT eszközökben rejlő lehetőségekről, alkalmazásuk előnyeiről, esetleges korlátairól és szükségességükről a nevelés-oktatás két legalapvetőbb résztvevője – a gyermek / diák és a pedagógus – szemszögéből.
Az ötödik fejezetben többféle (régebbi és újabb) kutatást, felmérést ismertetek és vonok le belőlük magam is következtetéseket. Ezek a vizsgálatok megfelelően láttatják az IKT felszereltségi és használati jellemzőket hazánkban; azt, hogy miként oszlanak meg a szociodemográfiai mutatók (nem, kor, lakhely, iskolázottság, stb.) mentén például az egyének és családok hozzáférési lehetőségei.