The Ur-History of Media Space: Walter Benjamin and the Information Industry in Nineteenth-Century Paris
Megjelenés dátuma: 2009
Kulcsszó: media space
phantasmagoria
urban space
spectacle
storytelling
information
newspaper
communication
mediated public sphere
adapted content
adaptált tartalom
phantasmagoria
urban space
spectacle
storytelling
information
newspaper
communication
mediated public sphere
adapted content
adaptált tartalom
Absztrakt:
Adaptált digitalizált tartalom. A Speciális Hallgatói Ügyeket Támogató Iroda a fogyatékossággal élő hallgatók megsegítése céljából tankönyveket adaptál. A tananyag akadálymentes, adaptált változata az arra jogosult (a fogyatékosügyi koordinátoroknál regisztrált) hallgatók számára érhető el.
Abstract:
This essay is primarily concerned with Walter Benjamin's analysis of the newspaper as a media space with reference to privatization of urban space, industrialization of public communication, and mediazation of public space in nineteenth-century Paris. I seek to show how the information industry brought about the fundamental changes in literary practice, intellectual activity, and the formation of a new social subject. I also demonstrate how Benjamin's rich illustration of the complex dynamics of media space in the nineteenth century largely avoids the shortcomings of oversimplification embedded in the analysis of the bourgeois public sphere. In doing so, I argue Benjamin's critical analysis that the newspaper provides a systematic framework by which to examine the intersection between the media space and the urban experience in a digital
A tételhez tartozó fájlok
Név: Kang, J. - Walter Benjamin and the information industry; 2009, Springe ...
Méret: 122.8Kb
Formátum: Microsoft Word 2007
Név: The Ur-History of Media Space_ Walter Benjamin and the Information Ind ...
Méret: 1.922Mb
Formátum: PDF