Search
Now showing items 1-10 of 6229
Title: „… ki segít.” Ki segít? A gyász témakörének vizsgálata narratív interjú és Photovoice módszerekkel egy inkluzív szemléletű kutatás keretein belül
Author:
Date: 2020-05-12
Submitted: 2021-02-23
(2020-05-12)
A kutatást a célból végeztük, hogy a lehető legátfogóbb képet nyújtsunk egy ember gyásszal kapcsolatos nézeteire, érzéseire és viszonyulására a közeli szeretteinek a halálára, ezáltal fókuszálva a folyamat megsegítésének ...
Title: „Nézd, ott a Hold!” - Komplex zeneterápia alsó tagozatos szorongó gyerekekkel
Author:
Date: 2015
Submitted: 2020-07-20
(2015)
Egy általános iskola hat harmadik osztályos tanulójával végzett csoportos terápia körülményei, folyamatai, nehézségei. Ezek a gyermekek túlzott szorongást élnek meg mindennapjaik során. A felvetett hipotézis szerint a ...
Title: „Nyílj ki, nyílj ki bokrostul, zöld levelestül” - esettanulmány egy zeneterápiás gyermekcsoportról
Author:
Date: 2015
Submitted: 2020-07-20
(2015)
Egy kisiskoláskorú gyermekcsoporttal végzett zeneterápiás munka bemutatása. A tízalkalmas kiscsoportos foglalkozások az integratív zeneterápia eszközeit ölelték fel; aktív zenélés szabad improvizációkkal, valamint ...
Title: „Megvajazzuk a papírt” - Művészetpedagógiai tevékenységek tanulásban akadályozott 10-14 éves korú gyermekekkel
Author:
Date: 2020-05-11
Submitted: 2021-02-23
(2020-05-11)
A szakdolgozat két fő részből áll. Az elméleti részben a művészetek és a pedagógia történelmi fejlődését, a „nevelés művészettel” és a „nevelés művészetre” összehasonlítását, a művészetterápiát, képzőművészeti pedagógia ...
Title: „Kimennék most azonnal a világűrbe!” - egy ötéves, hiperaktív kisfiú zeneterápiája. Esettanulmány
Author:
Date: 2015
Submitted: 2020-07-22
(2015)
Egy ötéves, jó intellektusú kisfiú komplex zeneterápiája folyamatának, valamint a munka elméleti hátterének ismertetése az esettanulmányban. A kisfiú viselkedés- és magatartásproblémákkal küzd, melyek impulzív, agresszív ...
Title: „Játsszunk és beszéljünk!” - csendeskönyv a megkésett beszédfejlődésű gyermekek terápiájához -
Author:
Date: 2019
Submitted: 2021-12-09
(2019)
A dolgozatíró célja egy olyan csendeskönyv összeállítása és elkészítése, aminek a felépítése követi az anyanyelv fejlődésének lépcsőit, kihasználva azt, hogy a gyermek finommotorikájának és taktilis érzékelésének fejlesztése ...
Title: „Hát azt mondták, hogy meghalt. Tudod, ezt mondták.” - intellektuális fogyatékossággal élő személyek lakóotthonában történő gyászkísérés
Author:
Date: 2018
Submitted: 2022-01-24
(2018)
Kutatásom fő célja, hogy megismerjem az adott közösség gyásszal és gyászkíséréssel kapcsolatos élményeit és reakcióit, hogy ez a megismerés a további gondolkodás alapjául szolgálhasson, melyre építve segíthetünk a (az ...
Title: „Fordított integráció” a tanulás-tanítási folyamatban egy látássérült pedagógus szemszögéből
Author:
Date: 2021-02-26
Submitted: 2022-08-01
(2021-02-26)
A súlyos fokban látássérült személyek munkaerőpiaci elhelyezkedése ugyan törvényileg támogatott, a tapasztalat azonban azt mutatja, hogy sokan akadályokba ütköznek e téren. Kutatásomban azokat a kérdéseket járom körül, ...
Title: „Csabi kalandjai” - esettanulmány egy autizmussal élő kisfiúval
Author:
Date: 2015
Submitted: 2020-07-22
(2015)
Egy autizmussal élő 7 éves kisfiúval való zeneterápiás munkafolyamat leírása. Az integratív zeneterápiában főként Carl Orff zeneterápiás módszereinek, a Son-Rise terápia attitűdjének alkalmazása. A zeneterápia eszközeivel ...
Title: „Az autizmussal élő gyermekek szociális és kommunikációs készségeinek felmérése” c. szempontsor második kiadásának fordítása és bemutatása - összehasonlítás az első kiadással, a második kiadást kipróbáló gyógypedagógusok véleményének összegzése
Author:
Date: 2019
Submitted: 2022-03-09
(2019)
Szakdolgozatom fő témája Az autizmussal élő gyermekek szociális és kommunikációs készségeinek felmérése.
Szakdolgozatom elsődleges célja, hogy bemutassa az eljárás módszertanát, összehasonlítsa a két kiadást, megválaszolja ...