Tanulásban akadályozott 9-10 éves gyermekek olvasásának és helyesírásának összefüggése a fonológiai tudatossággal
Date: 2022-03-12
Subject: szakdolgozat
tanulásban akadályozottak - fonológiai tudatosság
tanulásban akadályozottak - szövegértés
tanulásban akadályozottak - nyelvi-helyesírási képességek
tanulásban akadályozottak - fonológiai tudatosság
tanulásban akadályozottak - szövegértés
tanulásban akadályozottak - nyelvi-helyesírási képességek
Abstract:
Kutatásomban 4 egymással kapcsolatban álló területet vizsgáltam: a fonológiai tudatosságot, az olvasást, a szövegértést és a nyelvi-helyesírási képességeket. A vizsgálati célcsoportom a 9 és 10 éves tanulásban akadályozottak, illetve egy ugyancsak ennyi idős tipikusan fejlődő (TF) kontrollcsoport volt.