A beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekek megsegítésének lehetőségei az óvoda-iskola átmenet során
Date: 2022-04-20
Subject: fejlesztőpedagógia
óvoda-iskola átmenet
beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség (BTM)
fejlesztés
Óvodai Nevelés Országos Alapprogram (ÓNOAP)
szakdolgozat
óvoda-iskola átmenet
beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség (BTM)
fejlesztés
Óvodai Nevelés Országos Alapprogram (ÓNOAP)
szakdolgozat
Abstract:
A szakdolgozatom célja, az óvoda-iskola átmenet kérdéskörének, ezen belül pedig a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekek megsegítési lehetőségeinek vizsgálata. A dolgozat tartalmazza: a különböző képességek óvodás korra jellemző fejlődését, az óvodában megmutatkozó tanulási nehézségre utaló jeleket, az óvoda-iskola átmenet során alkalmazott jó gyakorlatokat, a tanítói tapasztalatok alapján elemzett nehézségeket, illetve a dolgozat egésze alapján levont konzekvenciákat.