„Már tudnak 45 percig egy helyben ülni”, avagy „mire kellő tapasztalat lesz, addigra vége is van a programnak”
oktatási integráció
roma gyerekek
helyi fejlesztési program
Abstract:
A szegénység csökkentését célzó helyi fejlesztési programok – és ezekhez kapcsolódóan az oktatási integrációs törekvések – lehetőségeit és eredményességét leginkább az országos szakpolitikák kontextusában érdemes elemezni, azt vizsgálva, hogy vajon mit tehet helyi szinten egy program az országos közpolitikák által meghatározott szabályozási rendszerben. A tanulmányban arra teszek kísérletet, hogy megmutassam, mit tehet egy helyi fejlesztési program a hátrányos, illetve roma gyerekek oktatási integrációjának érdekében. Az oktatás egyrészt olyan terület, amelynek jól kiépített intézményhálózata van (óvoda, iskola), másrészt pedig mivel ezer szabály köti, a legkevésbé sem rugalmas struktúra egy helyi fejlesztési programmal való együttműködés szempontjából.