A brit propagandapolitika a hidegháborúban
Date: 2019
Subject: propaganda policy
Future Foreign Publicity Policy
grey propaganda
propagandapolitika
Jövőbeni Külügyi Nyilvánosság Politika
IRD
Ernest Bevin
szürke propaganda
Future Foreign Publicity Policy
grey propaganda
propagandapolitika
Jövőbeni Külügyi Nyilvánosság Politika
IRD
Ernest Bevin
szürke propaganda
Link to Library Catalogue: https://opac.elte.hu/Record/opac-EUL01-000983705
MTMT: 31131807
Abstract:
A hidegháború kezdetekor Nagy-Britannia egy új propagandagépezetet hozott létre azzal a céllal, hogy a hidegháborút ideológiai fronton folytassa. Az 1945-től 1951-ig terjedő időszakban a propaganda szerepe a külpolitika kiegészítőjéből a brit hidegháborús stratégia szerves részévé nőtte ki magát. 1948 elején Nagy-Britannia új propaganda-politikát alakított ki, amelynek célja az volt, hogy „a kommunizmus behatolásával” szemben offenzív módon vegye fel a küzdelmet. A brit kormány egy békeidejű titkos, hírszerző propagandaügynökség létrehozását valósította meg, mely szervezet az Information Research
Department (IRD) elnevezést kapta. A tanulmány az új propagandapolitikáról, valamint az IRD létrejöttéről és működésének kereteiről szól.
Abstract:
At the beginning of the Cold War, Britain created a new propaganda agency to
continue the Cold War on the ideological front. Between 1945 and 1951, the role of propaganda as a complement to foreign policy became an integral part of the British Cold War strategy. At the beginning of 1948, Britain developed a new propaganda policy aimed at fighting off the „invasion of communism”. The British government set up a peacetime secret, intelligence propaganda
agency named Information Research Department (IRD). The study is about the new propaganda policy and the establishment and operation of the IRD.