Referenciális és nemreferenciális nyelvelsajátítás tipikusan fejlődő és nyelvi késést mutató magyar gyermekek esetén
Date: 2021-11-01
Subject: nyelvi késést mutató gyerekek - nyelvelsajátítás
referenciális nyelvelsajátítás
nyelvelsajátítási típusok
szakdolgozat
referenciális nyelvelsajátítás
nyelvelsajátítási típusok
szakdolgozat
Abstract:
Dolgozatomban magyar gyermekek első 100 szavának szófaji eloszlását elemzem. A nyelvi késést mutató gyermekeknél az első 50 szóban az interaktív kifejezések, a második 50 szóban a produktív szerkezetek, tipikus fejlődésű gyerekek esetén a rögzített kifejezések mutatnak negatív korrelációt a köznevekkel, a rögzített kifejezések megjelenése ugyanakkor összefüggésben áll az életkorral. A nyelvi késést mutató (vagy idősebb) gyermekek továbbá jelentősen több melléknévvel és névmással rendelkeztek.
Files in this item
Name: 1252673365_szakdolgozat_melleklet.pdf
Size: 4.489Mb
Format: PDF