Pedagógusok véleménye a szorobán matematikaórai használatáról
Date: 2021-04-20
Subject: számolóeszköz
számlálás
számolás tanítása
számfogalom
szorobán
abakusz
általános iskola
továbbképzés
szakdolgozat
számlálás
számolás tanítása
számfogalom
szorobán
abakusz
általános iskola
továbbképzés
szakdolgozat
Abstract:
A dolgozatom témája: pedagógustapasztalatok a szorobánról. Célom a szorobán történetének, pedagógiai hátterének, véleményezésének megismerése volt. A kutatást pedagógusok körében kérdőívvel és kényelmi módszerrel végeztem (e-mail, facebook). Hipotéziseim beigazolódtak. A szorobánról halló, használó pedagógusok jelentős része az idősebb korosztályt képviseli. A fiatalabb pedagógusok azért nem ismerhetik a szorobánt, mert nem megfelelő a marketingje. A megkérdezettek nyitottak az új eljárások iránt.