Szociális képességfejlesztés többségi osztályban magatartási nehézségekkel küzdő tanuló részvételével
viselkedészavarban szenvedők -- képességfejlesztés
viselkedészavar -- megítélés -- iskoláskor
szociális képességek -- fejlesztés
Absztrakt:
Szakdolgozatom középpontjában egy olyan fiatal fiú áll, aki a figyelmi, impulzivitási és aktivitási problémái következtében komoly konfliktusokkal találja szemben magát nap, mint nap, akit nehezen tolerál mind az osztályfőnök, mind az osztálytársak.
Beavatkozásom az egész osztályra irányul, szociális képességfejlesztés tréninggel szeretném elérni, hogy a megfigyelt tanuló társas kapcsolatai pozitív irányban fejlődjenek.
Dolgozatommal szemléltetni kívánom, a jelenlegi magyarországi helyzetet a középiskolás tanulók körében, társas kapcsolataikat és szociális készségeiket tekintve, valamint szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy milyen nagy szükség lenne a társas képességek intenzívebb fejlesztésére a tanórai keretek között, illetve azon kívül.