„KellEgyCsomóKönyv” – A Kellegykönyv olvasói dezideráta szolgáltatás az ELTE Egyetemi Könyvtár és Levéltárban
dezideráta
gyűjteménymenedzsment
Hagyományok és kihívások IX
Abstract:
E tanulás- és kutatástámogató szolgáltatás, mely már kidolgozásakor és kontextualizálásában is finom szemléletváltásra utalt a gyűjteménymenedzsmentben, 2018-ban indult el Kellegykönyv néven az ELTE Egyetemi Könyvtár és Levéltárban. Előadásunkban megosztjuk a szolgáltatás eddigi tapasztalatait, bemutatjuk kritikus pontjait, kitérünk az olvasói kérések jellegére és a szerzeményezési gyakorlattal való összefonódásai mentén felvetődő gyűjteményszervezési dilemmákra egy olyan felsőoktatási és nyilvános könyvtárban, mely állománya gyarapítása során az egyetem kari, tanszéki könyvtárainak gyűjtőköri megoszlását is tekintetbe veszi. Előadásunkban utalunk a szolgáltatás kommunikálásának néhány lehetséges szempontjára is, hiszen az olvasói igények ilyen jellegű figyelembevétele a szolgáltatást a gyűjteménymenedzsment egyik különleges eszközévé teheti a közös értékőrzés és értékhozzáadás formái között.