A gyógypedagógiai tervezés, mint a pszichopedagógiai intervenció eszköze kisiskoláskorban
pedagógiai munka -- tervezés
pszichopedagógia -- korrekciós nevelés
Abstract:
Szakdolgozatom megírásával az elsődleges célom az volt, hogy bemutassam, saját munkámon keresztül, ismertetve a csoport tanulóira irányuló egyéni tervezőmunka sokrétűségét, hogy a tudatos, jól átgondolt, alaposan megtervezett gyógypedagógiai tervezőmunkának, milyen hatásai lehetnek a tanulóknál megjelenő viselkedéses tünetekre.
A tanulók összetételéből adódóan, a csoportban kezdetektől fogva alkalmazzuk, a tanulók diagnózisának megfelelő, autizmus specifikus eszközöket, a Strukturált Tanítás egyes elemeit, melyek a vizsgált időszakot tekintve így
nem új komponensként jelentek meg.
A szakdolgozatban bemutatott vizsgálati megfigyelések nem az autizmus-specifikus ellátás elemeire, hanem a gyógypedagógiai tervezőmunka, viselkedéses tünetek befolyásolását elősegítő tervezési feladatok sokrétűségének bemutatására irányul, valamint azok otthoni és családi környezetre vonatkozó hatásaira.