Második és negyedik osztályos kisiskolások olvasás-írásteljesítményének vizsgálata és összehasonlítása Waldorf-iskolában tanuló második osztályosok teljesítményével
Date: 2015
Subject: szakdolgozat
olvasás -- általános iskola -- alsó tagozat -- felmérés
írás tanítása -- általános iskola
írás tanítása -- Waldorf-iskola
olvasás tanítása -- általános iskola
olvasás tanítása -- Waldorf-iskola
olvasás -- általános iskola -- alsó tagozat -- felmérés
írás tanítása -- általános iskola
írás tanítása -- Waldorf-iskola
olvasás tanítása -- általános iskola
olvasás tanítása -- Waldorf-iskola
Link to Library Catalogue: https://opac.elte.hu/Record/opac-EUL01-000903805
Abstract:
Szakdolgozatom elkészítésével, arra vállalkozom, hogy összehasonlítást végzek
második és negyedik osztályos tanulók írott nyelvhez kapcsolódó készség-képességeit
illetően. Egyrészt második osztályosok teljesítményét vizsgálom, két csoport eredményeinek
összehasonlításával: többségi általános iskolában és Waldorf-pedagógiai nevelési rendszerben
tanuló második osztályosok gyermekekét, másrészt azt kívánom kutatni, hogy a negyedik
osztályosok milyen fejlettségi szintre jutnak el a hagyományos iskolatípusban az alsó tagozat
végére. A részletes vizsgálatok fonológiai tudatosság, olvasás és helyesírást területére
terjednek ki. Összehasonlító elemzés módszerét alkalmazom, amelynek tárgyát a már
előzetesen felvett vizsgálati anyagok szolgáltatják.