Délutáni foglalkozások tervezése egy tanulásban akadályozott gyermekcsoport részére
tanulásban akadályozott gyermekek -- fejlesztő foglalkozás -- óvodáskor
Absztrakt:
Szakmailag az óvodában azt az elvet képviseljük, mely szerint a csendes pihenő után
szervezett fejlesztő foglalkozások súlyozása inkább a szociális kompetenciák alakítása, és a
játéktevékenység (az élmények játékos feldolgozása) felé irányul.
Hipotézisem szerint, a délutáni foglalkozások eredményeként a csoportba járó gyermekek
több területen is jelentős fejlődést fognak elérni, szociálisan is alkalmassá válnak az iskolába
lépésre, mindamellett viselkedésük, személyiségük, társas együttműködésük is érettebbé
válik. Hipotézisem bizonyítását részint a délutáni foglalkozási tervek elemzésével, részint
szociometriai vizsgálaton keresztül kívánom láthatóvá tenni. Azt várom, hogy a kislétszámú,
szociabilitást fejlesztő játékos foglalkozások eredményeként javulni fog a csoporton belüli
együttműködés, növekedni fog a kölcsönös választások száma.