Nem, vagy alig beszélő kisiskolások augmentatív és alternatív kommunikációhasználata a szülők és pedagógusok szemével
Megjelenés dátuma: 2015
Kulcsszó: szakdolgozat
autisták -- augmentatív és alternatív kommunikáció
autista gyermekek -- kommunikáció -- fejlesztés
augmentatív és alternatív kommunikáció
autisták -- augmentatív és alternatív kommunikáció
autista gyermekek -- kommunikáció -- fejlesztés
augmentatív és alternatív kommunikáció
Könyvtári katalógus link: https://opac.elte.hu/Record/opac-EUL01-000886687
Absztrakt:
Az augmentatív és alternatív kommunikáció módszertanában illeszkedik az autizmushoz, lelassítja, láthatóvá teszi az interakciókat (Havasi, 2013). A sikeres kommunikációhoz arra van szükség, hogy a gyerek sok célra, sokféle partnerrel és többféle helyzetben használjon konvencionális eszközöket (Quill, 2009, p.102). Dolgozatomban – témavezetőm doktori disszertációjának interjús lekérdezése alapján – arra keresem a választ, hogy az autizmussal élő gyermek szülei és pedagógusai milyen módon ítélik meg ezeknek a céloknak, eszközöknek és partnereknek közreműködését a mindennapi fejlesztésben, illetve, hogy 6 hónapos autizmus specifikus AAK használat milyen változásokat idéz elő a gyermekek kommunikációjában.
A tételhez tartozó fájlok
Név: Farkas-Anna-szakdolgozat 2015.pdf
Méret: 1.408Mb
Formátum: PDF