Gyerek, nevelés és társadalom kapcsolata Japánban
Megjelenés dátuma: 2019
Kulcsszó: one-child family
verbal communication deficit
virtual interactions
clash of traditional and new values
egygyermekes családok
élő kommunikációs deficit
virtuális interakciók
értékrendek ütközése
verbal communication deficit
virtual interactions
clash of traditional and new values
egygyermekes családok
élő kommunikációs deficit
virtuális interakciók
értékrendek ütközése
MTMT: 30877933
DOI: 10.31074/gyn20191711
Absztrakt:
A gyermeknevelés íve és stílusa kultúránként jelentékeny eltéréseket és sajátosságokat
mutat. Japánban ideálisan a felhőtlenül szabad és megengedő légkörű kisgyermekkort
követően egyre erősebb és szigorúbb betörési szakasz következik, amelyben a gyerek
megtanulja a társadalmi elvárásokhoz való alkalmazkodás mindenhatóságát. Ezt a hagyományos
mintát azonban kikezdte a globalizáció miatt elhatalmasodó érték-átrendeződés,
az egyke családmodell elterjedése és az élő emberi kommunikáció háttérbe szorulása a
virtuális interakciók javára. Mindez negativan érinti a társadalmi kohéziót és végső soron
a gazdasági fejlődést is.
Abstract:
Child-raising patterns and practices show a great variety across cultures. In Japan ideally
the happy and all-permitting years of early childhood are followed by an increasingly strict,
rigid and all-controlled phase of education – both at home and in schools – in order to produce
smoothly adjustable members of society who understand and respect the primacy of skillful
adaptation. This traditional expectation however tends to show signs of crisis – due to the
value changes influenced by globalization, digitalization and the one-child family model. This
ultimately leads to less verbal human communication and to growing cases of virtual interactions
which in its turn have a negative impact on the society and the economy of the country.
A tételhez tartozó fájlok
Név: Hidasi Judit_Gyerek, nevelés és társadalom kapcsolata Japánban (2019) ...
Méret: 133.4Kb
Formátum: PDF