Tanulásban akadályozott tanulók fonológiai fejlettségének vizsgálata mentális korban illesztett kontroll csoport függvényében
Date: 2013
Subject: szakdolgozat
tanulásban akadályozott gyermekek -- fonológiai fejlettség
tanulásban akadályozott gyermekek -- fonológiai fejlettség
Link to Library Catalogue: http://opac.elte.hu/F?func=direct&doc_number=000833403
Abstract:
A bevezetés után a témával kapcsolatos elméleti áttekintést szeretném bemutatni. Ezután ismertetem a
vizsgálati személyeket, a vizsgálati anyagot és módszert, majd pedig az értékelési szempontokat.
Ezek után térek rá a tapasztalt eredményekre. Részletezem a beszédhangok és fonémák elsajátítottságát, azok fonetikai helyzetek szerinti eloszlását és az alkalmazott fonológiai folyamatokat. Ezt mind a vizsgálati, mind a kontroll csoportban látottak ismertetésénél leírom, majd pedig összehasonlítom a két csoport eredményeit.
Az összegzésben megvizsgálom, hogy a hipotézisek beigazolódtak-e, összehasonlítom a tapasztaltakat az olvasott szakirodalmakkal, illetve a további kutatási lehetőségeket vázolom fel.