Consultant dc.contributor.advisor | Mede, Perla | |
Author dc.contributor.author | Schönek, Judit | |
Availability Date dc.date.accessioned | 2020-05-12T09:47:37Z | |
Availability Date dc.date.available | 2020-05-12T09:47:37Z | |
Release dc.date.issued | 2013 | |
uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10831/47644 | |
Abstract dc.description.abstract | A dolgozatomat két részre bontottam. Az első részében szeretném röviden szakirodalmi olvasmányaimra hivatkozva mutatom be Montessori Mária életét, pedagógiáját, alapelveit és eszközeit, valamint az autizmus spektrumzavar meghatározását, történeti áttekintését, kialakulásának okait, vezető elméleteit és tüneteit. Ezt a fajta szakirodalmi bemutatást nélkülözhetetlennek érzem, hiszen erre alapozva állítom párhuzamba Montessori pedagógiáját az autizmus spektrumzavar élő gyermekek tantervi szükségleteivel. Itt egy rövid összefoglaló táblázat található konkrét példákkal a könnyebb érthetőségért. A második részben egy kérdőíves vizsgálat során próbálom bizonyítani vagy cáfolni hipotéziseimet – melyet később bővebben kifejtek – miszerint a Montessori pedagógia elveivel tanuló, autizmus spektrumzavar élő személyek önállóbbak, szociális képességeik jobbak, mintha más pedagógiai módszerrel tanulnának. Végül dolgozatom lezárásaként kiértékelem és összegzem a kérdőíves vizsgálat eredményeit | hu_HU |
Language dc.language.iso | magyar | hu_HU |
Title dc.title | A Montessori módszer alkalmazási lehetőségeinek vizsgálata autizmus spektrumzavarral élő gyermekek fejlesztésében | hu_HU |
Language dc.language.rfc3066 | hun | |
Scope dc.format.page | 101 | hu_HU |
Opac ID dc.identifier.opac | https://opac.elte.hu/Record/opac-EUL01-000808819 | |
Author dc.contributor.inst | ELTE BGGYK Tanulásban Akadályozottak és Értelmileg Akadályozottak Pedagógiája Tanszék | hu_HU |
Keywords dc.subject.hu | szakdolgozat | hu_HU |
Keywords dc.subject.hu | Montessori módszer -- reformpedagógia | hu_HU |
Keywords dc.subject.hu | Montessori-pedagógia -- autisták | hu_HU |
Keywords dc.subject.hu | autista gyermekek -- fejlesztés | hu_HU |
Type dc.type.type | hallgatói dolgozat | hu_HU |
Release Date dc.description.issuedate | 2013 | hu_HU |
Author institution dc.contributor.department | ELTE BGGYK Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet | |
Student's vocational, professional, specialization dc.description.course | gyógypedagógia | hu_HU |
Collection dc.description.collection | Szakdolgozatok (BGGYK) - Szakdolgozatok (ATIVIK) | hu_HU |
Specialization dc.description.courseShort | gyógypedagógia |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Szakdolgozatok (ATIVIK) [1275]