Show simple item record

Consultant
dc.contributor.advisor
Mede, Perla
Author
dc.contributor.author
Schönek, Judit 
Availability Date
dc.date.accessioned
2020-05-12T09:47:37Z
Availability Date
dc.date.available
2020-05-12T09:47:37Z
Release
dc.date.issued
2013
uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10831/47644
Abstract
dc.description.abstract
A dolgozatomat két részre bontottam. Az első részében szeretném röviden szakirodalmi olvasmányaimra hivatkozva mutatom be Montessori Mária életét, pedagógiáját, alapelveit és eszközeit, valamint az autizmus spektrumzavar meghatározását, történeti áttekintését, kialakulásának okait, vezető elméleteit és tüneteit. Ezt a fajta szakirodalmi bemutatást nélkülözhetetlennek érzem, hiszen erre alapozva állítom párhuzamba Montessori pedagógiáját az autizmus spektrumzavar élő gyermekek tantervi szükségleteivel. Itt egy rövid összefoglaló táblázat található konkrét példákkal a könnyebb érthetőségért. A második részben egy kérdőíves vizsgálat során próbálom bizonyítani vagy cáfolni hipotéziseimet – melyet később bővebben kifejtek – miszerint a Montessori pedagógia elveivel tanuló, autizmus spektrumzavar élő személyek önállóbbak, szociális képességeik jobbak, mintha más pedagógiai módszerrel tanulnának. Végül dolgozatom lezárásaként kiértékelem és összegzem a kérdőíves vizsgálat eredményeithu_HU
Language
dc.language.iso
magyarhu_HU
Title
dc.title
A Montessori módszer alkalmazási lehetőségeinek vizsgálata autizmus spektrumzavarral élő gyermekek fejlesztésébenhu_HU
Language
dc.language.rfc3066
hun
Scope
dc.format.page
101hu_HU
Opac ID
dc.identifier.opac
https://opac.elte.hu/Record/opac-EUL01-000808819
Author
dc.contributor.inst
ELTE BGGYK Tanulásban Akadályozottak és Értelmileg Akadályozottak Pedagógiája Tanszékhu_HU
Keywords
dc.subject.hu
szakdolgozathu_HU
Keywords
dc.subject.hu
Montessori módszer -- reformpedagógiahu_HU
Keywords
dc.subject.hu
Montessori-pedagógia -- autistákhu_HU
Keywords
dc.subject.hu
autista gyermekek -- fejlesztéshu_HU
Type
dc.type.type
hallgatói dolgozathu_HU
Release Date
dc.description.issuedate
2013hu_HU
Author institution
dc.contributor.department
ELTE BGGYK Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet
Student's vocational, professional, specialization
dc.description.course
gyógypedagógiahu_HU
Collection
dc.description.collection
Szakdolgozatok (BGGYK) - Szakdolgozatok (ATIVIK)hu_HU
Specialization
dc.description.courseShort
gyógypedagógia


Files in this item

A Montessori módszer alkalmazási lehetőségeinek vizsgálata autizmus spektrumzavarral élő gyermekek fejlesztésében
 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record