Gyógypedagógus hallgatók társas támogatásának vizsgálata
társas támogatás -- gyógypedagógus-hallgatók
szakdolgozat
Abstract:
Dolgozatomban a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar hallgatóinak társas támogatását vizsgáltam. A
támogató légkör megszületésében és fennmaradásában szerepe van az empátiásan odaforduló hallgató
társaknak, tanító pedagógusnak, a családnak és az egyénnek is, aki fogadja a támogatást. Képes-e
fogadni, tud-e segítséget kérni? Vannak egyéni különbségek és különbözik a mértéke is, hogy ki
mennyire igényli nehéz élethelyzetekben a társas támogatást. Milyen tényezők hatnak a társas
támogatásra illetve milyen kimeneti változói vannak. A társas támogatás szintjét befolyásolják-e a
demográfiai változók, mint pl. családi állapot, életkor. Vajon a társas támogatás szintje magasabb-e a
magasabb érzelmi intelligenciával rendelkezők körében? Felmérésem kitér az egyének érzelmi
térképre is, mely megmutatja, hogy a pozitívabb érzelmi beállítódással rendelkező egyének társas
támogatása magasabb-e.