A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Erzsébet, Barát 
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2020-04-22T18:26:37Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2020-04-22T18:26:37Z
Kiadás
dc.date.issued
2020
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10831/47299
Nyelv
dc.language.iso
angolhu_HU
Cím
dc.title
Feminist reclaiming of the popular: How to cut across hegemonic binaries in comparative analysis?hu_HU
Típus
dc.type
könyvfejezet
Változat
dc.description.version
megjelent változathu_HU
Nyelv
dc.language.rfc3066
eng
Jogok
dc.rights.holder
ELTE BTK Angol-Amerikai Intézethu_HU
Kivonat angolul
dc.description.abstracteng
The present paper is a contribution to feminist research in cultural studies that contests the allegedly incompatible relationship between entertainment and state politics, challenging the unproductive denunciation of the coupling of politics with popular culture. My argument is based on the comparative analysis of two recent examples of the political media’s attempts at gate-keeping intended to discredit woman politicians in Hungary and the US, trying to ‘put them in their place’. The two cases are the coalition building by the so-called white-capped woman MPs representing all opposition parties in parliament against the ‘slave law’ in Hungary and the response to the six presidential candidates of the Democrats for the 2020 US elections. I will conceptualize the two allegedly distinct fields of politics and popular culture as intersecting by pointing out a shared logic of spectacular communication at work in both as defined by Guy Debord (2006). In terms of methodology, I will argue that a comparative analysis in search of an overlap both between popular culture and elite politics and between the two societies entails a dialectical, dynamic approach to comparison. A comparative study is inherently multi-directional and cannot fix one of the social fields or societies as ‘the’ point of departure for the analysis. That fixation would make the selected element function into the ‘obvious’ measure, inevitably othering the one compared to it. A dynamic, multi-directional approach to comparison can be best accounted for as a relationship of intersectionality enmeshed in diverse global cycles of communication.hu_HU
Könyv szerzője/szerkesztője
dc.identifier.bookauthors
Károly Krisztina; Lázár Ildikó; Gall Cecíliahu_HU
Könyv címe
dc.identifier.booktitle
Culture and intercultural communication: Research and educationhu_HU
Utolsó oldal
dc.identifier.lpage
67hu_HU
Első oldal
dc.identifier.spage
55hu_HU
Kiadás helye
dc.publisher.place
Budapesthu_HU
Hozzáférés
dc.rights.access
hozzáférhetőhu_HU
Kulcsszó angolul
dc.subject.en
feminist reclaiminghu_HU
Besorolás
dc.type.genre
publikáció/alkotáshu_HU
Jelleg
dc.type.resrep
tudományoshu_HU
Szerző szervezeti egysége
dc.contributor.inst
ELTE szervezeti egységen kívülihu_HU
Kiadó
dc.publisher.name
Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Angol-Amerikai Intézethu_HU
Típus
dc.type.type
könyvfejezethu_HU
Kiadás éve
dc.description.issuedate
2020hu_HU


A tételhez tartozó fájlok

Feminist reclaiming of the popular: How to cut across hegemonic binaries in comparative analysis?
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai