Szerző dc.contributor.author | Llanes Sanchez, Juliana Patricia | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2020-04-22T18:11:16Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2020-04-22T18:11:16Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2020 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10831/47296 | |
Nyelv dc.language.iso | angol | hu_HU |
Cím dc.title | Resistant-discourse-based pedagogies: implications for South American teachers’ professional development | hu_HU |
Típus dc.type | könyvfejezet | |
Változat dc.description.version | megjelent változat | hu_HU |
Nyelv dc.language.rfc3066 | eng | |
Jogok dc.rights.holder | ELTE BTK Angol-Amerikai Intézet | hu_HU |
Kivonat angolul dc.description.abstracteng | Discourses of resistance have emerged in South America as an alternative to challenge the monolingual, hegemonic, and hierarchical structures to construct knowledge. As a result, new pedagogies have been developed following the resistanceinspired perspective at the educational level. Although challenges that teachers from different communities face have been widely documented, research also indicates that teachers’ professional development (TPD) programs oriented by discourses of resistance, deserve deeper scrutiny. This paper aims, first, at synthesizing the extant literature to develop an evidence-based framework of resistant TPD and, second, at analyzing the possible implications of this resistant-discourse in the educational settings of South America. Data was collected through a systematic online literature review process of the major South American peer-reviewed journals published between 2000 and 2018, and was evaluated using content and interpretative analysis. Results suggest that although pedagogies driven by discourses of resistance promote teachers’ empowerment, they also lean towards diminishing teachers’ voices and professional growth. | hu_HU |
Könyv szerzője/szerkesztője dc.identifier.bookauthors | Károly Krisztina; Lázár Ildikó; Gall Cecília | hu_HU |
Könyv címe dc.identifier.booktitle | Culture and intercultural communication: Research and education | hu_HU |
Utolsó oldal dc.identifier.lpage | 132 | hu_HU |
Első oldal dc.identifier.spage | 113 | hu_HU |
Kiadás helye dc.publisher.place | Budapest | hu_HU |
Hozzáférés dc.rights.access | hozzáférhető | hu_HU |
Kulcsszó angolul dc.subject.en | pedagogies | hu_HU |
Kulcsszó angolul dc.subject.en | South American teachers | hu_HU |
Besorolás dc.type.genre | publikáció/alkotás | hu_HU |
Jelleg dc.type.resrep | tudományos | hu_HU |
Szerző szervezeti egysége dc.contributor.inst | ELTE szervezeti egységen kívüli | hu_HU |
Kiadó dc.publisher.name | Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Angol-Amerikai Intézet | hu_HU |
Típus dc.type.type | könyvfejezet | hu_HU |
Kiadás éve dc.description.issuedate | 2020 | hu_HU |