A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Llanes Sanchez, Juliana Patricia 
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2020-04-22T18:11:16Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2020-04-22T18:11:16Z
Kiadás
dc.date.issued
2020
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10831/47296
Nyelv
dc.language.iso
angolhu_HU
Cím
dc.title
Resistant-discourse-based pedagogies: implications for South American teachers’ professional developmenthu_HU
Típus
dc.type
könyvfejezet
Változat
dc.description.version
megjelent változathu_HU
Nyelv
dc.language.rfc3066
eng
Jogok
dc.rights.holder
ELTE BTK Angol-Amerikai Intézethu_HU
Kivonat angolul
dc.description.abstracteng
Discourses of resistance have emerged in South America as an alternative to challenge the monolingual, hegemonic, and hierarchical structures to construct knowledge. As a result, new pedagogies have been developed following the resistanceinspired perspective at the educational level. Although challenges that teachers from different communities face have been widely documented, research also indicates that teachers’ professional development (TPD) programs oriented by discourses of resistance, deserve deeper scrutiny. This paper aims, first, at synthesizing the extant literature to develop an evidence-based framework of resistant TPD and, second, at analyzing the possible implications of this resistant-discourse in the educational settings of South America. Data was collected through a systematic online literature review process of the major South American peer-reviewed journals published between 2000 and 2018, and was evaluated using content and interpretative analysis. Results suggest that although pedagogies driven by discourses of resistance promote teachers’ empowerment, they also lean towards diminishing teachers’ voices and professional growth.hu_HU
Könyv szerzője/szerkesztője
dc.identifier.bookauthors
Károly Krisztina; Lázár Ildikó; Gall Cecíliahu_HU
Könyv címe
dc.identifier.booktitle
Culture and intercultural communication: Research and educationhu_HU
Utolsó oldal
dc.identifier.lpage
132hu_HU
Első oldal
dc.identifier.spage
113hu_HU
Kiadás helye
dc.publisher.place
Budapesthu_HU
Hozzáférés
dc.rights.access
hozzáférhetőhu_HU
Kulcsszó angolul
dc.subject.en
pedagogieshu_HU
Kulcsszó angolul
dc.subject.en
South American teachershu_HU
Besorolás
dc.type.genre
publikáció/alkotáshu_HU
Jelleg
dc.type.resrep
tudományoshu_HU
Szerző szervezeti egysége
dc.contributor.inst
ELTE szervezeti egységen kívülihu_HU
Kiadó
dc.publisher.name
Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Angol-Amerikai Intézethu_HU
Típus
dc.type.type
könyvfejezethu_HU
Kiadás éve
dc.description.issuedate
2020hu_HU


A tételhez tartozó fájlok

Resistant-discourse-based pedagogies: implications for South American teachers’ professional development
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai