Látássérült középiskolások beilleszkedése látó osztályközösségbe
Date: 2012
Subject: szakdolgozat
integráció -- látássérültek -- középiskola
szociometria -- középiskola -- látássérültek
integrált nevelés -- attitűd -- pedagógusok
integráció -- látássérültek -- középiskola
szociometria -- középiskola -- látássérültek
integrált nevelés -- attitűd -- pedagógusok
Link to Library Catalogue: https://opac.elte.hu/Record/opac-EUL01-000779806
Abstract:
A dolgozatok többségében súlyos fokban látássérült tanulók helyzetét vizsgálták. Egyik dolgozat sem foglalkozik a gyengénlátó tanulók helyzetével. Vajon ők is peremhelyzetre kerülnek a látó osztályközösségben? Számít-e a látássérülés mértéke a beilleszkedésnél?
A helyzet feltárására szociometriai vizsgálatot végeztem 4 gyengénlátó tanulót és 4 vak, aliglátó tanulót integráló osztályközösségben. A szociometriai vizsgálatot kiegészítettem a látássérült gyermekkel készült interjúval, és az őket tanító pedagógusok attitűdvizsgálatával.
Files in this item
Name: Sümegi Csabáné szakdolgozat 2012.pdf
Size: 1.034Mb
Format: PDF
Description: Szakdolgozat
Name: Sümegi Csabáné kölcsönösségi táblázatok.pdf
Size: 442.4Kb
Format: PDF
Description: Melléklet I.
Name: Sümegi Csabáné gyakorisági táblázatok.pdf
Size: 259.6Kb
Format: PDF
Description: Melléklet II.