Látássérült középiskolások beilleszkedése látó osztályközösségbe
Date: 2012
Subject: szakdolgozat
integráció -- látássérültek -- középiskola
szociometria -- középiskola -- látássérültek
integrált nevelés -- attitűd -- pedagógusok
integráció -- látássérültek -- középiskola
szociometria -- középiskola -- látássérültek
integrált nevelés -- attitűd -- pedagógusok
Link to Library Catalogue: http://opac.elte.hu/F?func=direct&doc_number=000779806
Abstract:
A dolgozatok többségében súlyos fokban látássérült tanulók helyzetét vizsgálták. Egyik dolgozat sem foglalkozik a gyengénlátó tanulók helyzetével. Vajon ők is peremhelyzetre kerülnek a látó osztályközösségben? Számít-e a látássérülés mértéke a beilleszkedésnél?
A helyzet feltárására szociometriai vizsgálatot végeztem 4 gyengénlátó tanulót és 4 vak, aliglátó tanulót integráló osztályközösségben. A szociometriai vizsgálatot kiegészítettem a látássérült gyermekkel készült interjúval, és az őket tanító pedagógusok attitűdvizsgálatával.