Szerző dc.contributor.author | Janurik, Márta | |
Szerző dc.contributor.author | Józsa, Krisztián | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2018-11-08T09:34:22Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2018-11-08T09:34:22Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2018 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10831/39254 | |
Kivonat dc.description.abstract | A tanulmány a Zenei nevelés gyermekkorban című tematikus szám bevezetője. A tematikus szám egy útkeresés a zenetanítás megújítására. Ez a bevezető írás áttekintést ad a folyóiratszám céljáról, röviden ismerteti a benne szereplő munkákat. Összesen nyolc tanulmány kapott helyet a Tematikus rovatban, A Műhely rovatban pedig egy további írás. Ezek a munkák a zenei nevelés aktuális kérdéseit járják körbe. Egyrészt helyzetfeltárást adnak napjaink hazai zenetanításának és -tanulásának jellemzőiről. Másrészt válaszokat keresnek a fennálló kihívásokra. A fókuszban elsősorban az általános iskolai ének-zene órák állnak. A cikkek szerzői a MTA-SZTE Ének-Zene Szakmódszertani Kutatócsoport munkatársai. A tanulmányok válogatott áttekintést adnak a nemrég alakult Kutatócsoport első eredményeiből. | hu_HU |
Nyelv dc.language.iso | magyar | hu_HU |
Cím dc.title | Kihívások és lehetőségek a gyermekkori zenei nevelésben: | hu_HU |
Típus dc.type | folyóiratcikk | |
Változat dc.description.version | megjelent változat | hu_HU |
Nyelv dc.language.rfc3066 | hun | |
Jogok dc.rights.holder | © Minden jog fenntartva. ELTE TÓK | hu_HU |
Kivonat angolul dc.description.abstracteng | The study deals with learning motivation related to Music classes at school. It involved 140 grade 7 students from eight elementary schools who filled out a questionnaire. The study focuses on students’ attitudes towards Music classes as well as on various musical activities performed on Music classes. In Hungary, classroom singing has a prominent role in music education, therefore special attention was paid to students’ attitudes towards singing. Results suggest that grade 7 students have quite negative attitudes towards Music classes. They do not like singing, and they are not interested in sight-reading and listening to music either. There are significant differences between the attitudes of girls and boys; girls’ attitudes are generally better, however, they still cannot be considered positive. There are considerable differences between school classes, which draws the attention to the role of teachers and the class as a group in shaping attitudes. Family background does not seem to influence the attitudes towards Music classes. However, students’ preference to sing as well as their beliefs with regard to musical development play a decisive role. | hu_HU |
Doi azonosító dc.identifier.doi | 10.31074/gyn2018214 | |
Mtmt azonosító dc.identifier.mtmt | 3404936 | |
Füzetszám dc.identifier.issue | 2 | hu_HU |
Folyóirat dc.identifier.jtitle | Gyermeknevelés | hu_HU |
Utolsó oldal dc.identifier.lpage | 4 | hu_HU |
Első oldal dc.identifier.spage | 1 | hu_HU |
Kötetszám dc.identifier.volume | 6 | hu_HU |
Hozzáférés dc.rights.access | hozzáférhető | hu_HU |
Kulcsszó angolul dc.subject.en | music education | hu_HU |
Kulcsszó angolul dc.subject.en | motivation to learn music | hu_HU |
Kulcsszó angolul dc.subject.en | attitude | hu_HU |
Kulcsszó angolul dc.subject.en | elementary school | hu_HU |
Kulcsszó angolul dc.subject.en | music class activities | hu_HU |
Alcím dc.title.subtitle | Bevezető a tematikus számhoz | hu_HU |
Besorolás dc.type.genre | publikáció/alkotás | hu_HU |
Jelleg dc.type.resrep | tudományos | hu_HU |
Szerző szervezeti egysége dc.contributor.inst | ELTE szervezeti egységen kívüli | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject.hu | Gyermeknevelés | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject.hu | zenei nevelés | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject.hu | ének-zene óra | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject.hu | zenetanulási motiváció | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject.hu | zenei készségek | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject.hu | általános iskola | hu_HU |
Típus dc.type.type | folyóiratcikk | hu_HU |
Kiadás éve dc.description.issuedate | 2018 | hu_HU |
A tételhez tartozó fájlok
Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg
-
Gyermeknevelés [468]