A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Janurik, Márta 
Szerző
dc.contributor.author
Józsa, Krisztián 
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2018-11-08T09:34:22Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2018-11-08T09:34:22Z
Kiadás
dc.date.issued
2018
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10831/39254
Kivonat
dc.description.abstract
A tanulmány a Zenei nevelés gyermekkorban című tematikus szám bevezetője. A tematikus szám egy útkeresés a zenetanítás megújítására. Ez a bevezető írás áttekintést ad a folyóiratszám céljáról, röviden ismerteti a benne szereplő munkákat. Összesen nyolc tanulmány kapott helyet a Tematikus rovatban, A Műhely rovatban pedig egy további írás. Ezek a munkák a zenei nevelés aktuális kérdéseit járják körbe. Egyrészt helyzetfeltárást adnak napjaink hazai zenetanításának és -tanulásának jellemzőiről. Másrészt válaszokat keresnek a fennálló kihívásokra. A fókuszban elsősorban az általános iskolai ének-zene órák állnak. A cikkek szerzői a MTA-SZTE Ének-Zene Szakmódszertani Kutatócsoport munkatársai. A tanulmányok válogatott áttekintést adnak a nemrég alakult Kutatócsoport első eredményeiből.hu_HU
Nyelv
dc.language.iso
magyarhu_HU
Cím
dc.title
Kihívások és lehetőségek a gyermekkori zenei nevelésben:hu_HU
Típus
dc.type
folyóiratcikk
Változat
dc.description.version
megjelent változathu_HU
Nyelv
dc.language.rfc3066
hun
Jogok
dc.rights.holder
© Minden jog fenntartva. ELTE TÓKhu_HU
Kivonat angolul
dc.description.abstracteng
The study deals with learning motivation related to Music classes at school. It involved 140 grade 7 students from eight elementary schools who filled out a questionnaire. The study focuses on students’ attitudes towards Music classes as well as on various musical activities performed on Music classes. In Hungary, classroom singing has a prominent role in music education, therefore special attention was paid to students’ attitudes towards singing. Results suggest that grade 7 students have quite negative attitudes towards Music classes. They do not like singing, and they are not interested in sight-reading and listening to music either. There are significant differences between the attitudes of girls and boys; girls’ attitudes are generally better, however, they still cannot be considered positive. There are considerable differences between school classes, which draws the attention to the role of teachers and the class as a group in shaping attitudes. Family background does not seem to influence the attitudes towards Music classes. However, students’ preference to sing as well as their beliefs with regard to musical development play a decisive role.hu_HU
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.31074/gyn2018214
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
3404936
Füzetszám
dc.identifier.issue
2hu_HU
Folyóirat
dc.identifier.jtitle
Gyermekneveléshu_HU
Utolsó oldal
dc.identifier.lpage
4hu_HU
Első oldal
dc.identifier.spage
1hu_HU
Kötetszám
dc.identifier.volume
6hu_HU
Hozzáférés
dc.rights.access
hozzáférhetőhu_HU
Kulcsszó angolul
dc.subject.en
music educationhu_HU
Kulcsszó angolul
dc.subject.en
motivation to learn musichu_HU
Kulcsszó angolul
dc.subject.en
attitudehu_HU
Kulcsszó angolul
dc.subject.en
elementary schoolhu_HU
Kulcsszó angolul
dc.subject.en
music class activitieshu_HU
Alcím
dc.title.subtitle
Bevezető a tematikus számhozhu_HU
Besorolás
dc.type.genre
publikáció/alkotáshu_HU
Jelleg
dc.type.resrep
tudományoshu_HU
Szerző szervezeti egysége
dc.contributor.inst
ELTE szervezeti egységen kívülihu_HU
Kulcsszó
dc.subject.hu
Gyermekneveléshu_HU
Kulcsszó
dc.subject.hu
zenei neveléshu_HU
Kulcsszó
dc.subject.hu
ének-zene órahu_HU
Kulcsszó
dc.subject.hu
zenetanulási motivációhu_HU
Kulcsszó
dc.subject.hu
zenei készségekhu_HU
Kulcsszó
dc.subject.hu
általános iskolahu_HU
Típus
dc.type.type
folyóiratcikkhu_HU
Kiadás éve
dc.description.issuedate
2018hu_HU


A tételhez tartozó fájlok

Kihívások és lehetőségek a gyermekkori zenei nevelésben:
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai