Hogyan valósul meg az integráció Nagykanizsa általános iskoláiban - Sajátos nevelési igényű tanulók a többségi általános iskolában
integrált nevelés
szakdolgozat
Abstract:
A sajátos nevelésű igényű gyerekek beiskolázása, megfelelő intézményi ellátása, társadalmi integrálása ma a pedagógia, a gyógypedagógia és a társadalom egyik legfontosabb kérdése. Az iskolák sokszor a bezárás elkerülésére (kis létszám
felduzzasztása) fogadják a fogyatékos gyermekeket, de a szükséges feltételeket nem tudják biztosítani. A valódi integráció így csak statisztikailag valósul meg, vagyis a fogyatékos gyermekek bekerülnek a normál iskolákba.
Dolgozatom elméleti részében a sajátos nevelési igény fogalmát, annak változásait, valamint az integrációt és az odáig vezető utat fogom részletesen kifejteni, támaszkodva a hazai szakirodalomra és a törvényi háttére. Ezt követően pedig egy kérdőív segítségével szeretném részletesen elemezni a nagykanizsai általános iskolába integrált tanulók helyzetét, az ellátásukhoz szükséges személyi és tárgyi feltételeket, helyüket az iskola életében.