A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Papik, Orsolya 
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2018-06-26T07:01:37Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2018-06-26T07:01:37Z
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10831/35722
Kivonat
dc.description.abstract
Hazánk természeti adottságait figyelembe véve megállapítható, hogy az agrárium és az arra épülő feldolgozóipar gazdaságunk jelentős tényezője. A magyar agrárüzemi rendszert a jogi személyek dominanciája jellemzi. Az olyan tőkeigényes területen, mint a mezőgazdaság elengedhetetlen a kooperáció, így a szövetkezés motívuma hamar megjelent ezen a területen. Tagjai számára több fontos kérdésben, a termék-előállítás és feldolgozás körében, majd a termékértékesítés területén biztosít gazdasági előnyt. Gazdasági természetű előnyei mellett persze számos társadalmi, agrár-környezetvédelmi előnyt is nyújt. Az agrár-marketing szövetkezetek a szövetkezetek közötti együttműködés elvének megfelelően következetesen együttműködnek más típusú szövetkezetekkel is, többek között a fogyasztási szövetkezetekkel vagy hitel- és takarékszövetkezetekkel. Ez a sokrétű és összetett társas vállalkozás azonban nem a modern kor terméke, előzményeivel már az emberi társadalmak kialakulásának hajnalán találkozhatunk. Dolgozatomban elsősorban arra szeretnék rávilágítani, hogy a mezőgazdaság területén működő szövetkezetek közel kétszáz évvel ezelőtt kialakított működési modellje az agrárgazdaság szerves részét képezte, és ez modell – természetesen a 21. század igényeihez alakítva- napjainkban is követendő példa lehet.hu_HU
Nyelv
dc.language.iso
magyarhu_HU
Cím
dc.title
Az agrár-marketing szövetkezetek szabályozása történeti viszonylatbanhu_HU
Típus
dc.type
folyóiratcikk
Változat
dc.description.version
megjelent változathu_HU
Nyelv
dc.language.rfc3066
hun
Jogok
dc.rights.holder
© Minden jog fenntartva. ELTE Állam- és Jogtudományi Doktori Iskolahu_HU
Megjegyzés
dc.description.note
Jogtudományi előadások az Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam és Jogtudományi Kar doktori iskoláinak jubileumi konferenciáján. 20 éves a doktori képzés az ELTE jogi karán. (2014) Agrár- és szövetkezeti jogi szekció.hu_HU
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
2862031
Folyóirat
dc.identifier.jtitle
Jogi Tanulmányokhu_HU
Utolsó oldal
dc.identifier.lpage
84hu_HU
Első oldal
dc.identifier.spage
75hu_HU
Hozzáférés
dc.rights.access
hozzáférhetőhu_HU
Besorolás
dc.type.genre
publikáció/alkotáshu_HU
Jelleg
dc.type.resrep
tudományoshu_HU
Szerző szervezeti egysége
dc.contributor.inst
ELTE Állam-és Jogtudományi Kar Agrárjogi Tanszékhu_HU
Kulcsszó
dc.subject.hu
jogtudományhu_HU
Kulcsszó
dc.subject.hu
agrárjoghu_HU
Kulcsszó
dc.subject.hu
Jogi Tanulmányokhu_HU
Típus
dc.type.type
folyóiratcikkhu_HU


A tételhez tartozó fájlok

Az agrár-marketing szövetkezetek szabályozása történeti viszonylatban
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai