Show simple item record

Author
dc.contributor.author
Makádi, Mariann 
Availability Date
dc.date.accessioned
2017-11-21T16:48:34Z
Availability Date
dc.date.available
2017-11-21T16:48:34Z
Release
dc.date.issued
2017-09-28
uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10831/35008
Language
dc.language.iso
magyarhu_HU
Title
dc.title
Mi történik a földrajzórákon? Látrajz a földrajztanításról egy felmérés és a szakmódszertani tanórák tapasztalatai alapjánhu_HU
Type
dc.type
folyóiratcikk
Version
dc.description.version
megjelent változathu_HU
Language
dc.language.rfc3066
hun
Abstract in English
dc.description.abstracteng
The geography as subject cannot accomplish its unique attitude-forming and knowledge-transferring role in the Hungarian schools since decades. Not only because of the discrepancy that on the one side enormous quantity of the syllabus should be elaborated, while on the other side the curriculum provides disproportionately few time for this purpose, but also therefore, because the geography education and learning do not rest upon competence-developing methods. A survey related to the customs of geography learning proves that there is a backwardness; a considerable part of the teachers use still frontal methods, while the students cannot learn to reflect and cannot learn, how they must learn.hu_HU
Doi ID
dc.identifier.doi
10.26888/GEOMET.2017.1.1.2
Journal
dc.identifier.jtitle
GeoMetodikahu_HU
Last Page
dc.identifier.lpage
33hu_HU
First Page
dc.identifier.spage
21hu_HU
access
dc.rights.access
hozzáférhetőhu_HU
Keyword English
dc.subject.en
geography educationhu_HU
Keyword English
dc.subject.en
learning geographyhu_HU
Keyword English
dc.subject.en
analytical knowledge modelhu_HU
Keyword English
dc.subject.en
practical knowledge modelhu_HU
Keyword English
dc.subject.en
questionnairehu_HU
Keyword English
dc.subject.en
culture of methodologyhu_HU
Keyword English
dc.subject.en
teaching-learning techniqueshu_HU
Keyword English
dc.subject.en
classroom and home learninghu_HU
Class
dc.type.genre
nem besorolthu_HU
Type
dc.type.resrep
nem tudományoshu_HU
Author
dc.contributor.inst
ELTE Természettudományi Kar Földrajz- és Földtudományi Intézet Földrajztudományi Központ Természetföldrajzi Tanszékhu_HU
Keywords
dc.subject.hu
földrajz oktatáshu_HU
Keywords
dc.subject.hu
földrajz tanuláshu_HU
Keywords
dc.subject.hu
analitikus tudás modellhu_HU
Keywords
dc.subject.hu
gyakorlati tudás modellhu_HU
Keywords
dc.subject.hu
kérdőívhu_HU
Keywords
dc.subject.hu
a módszertan kultúrájahu_HU
Keywords
dc.subject.hu
tanítási-tanulási technikákhu_HU
Keywords
dc.subject.hu
tantermi és otthoni tanuláshu_HU
Type
dc.type.type
folyóiratcikkhu_HU
Release Date
dc.description.issuedate
2017-09-28hu_HU


Files in this item

Mi történik a földrajzórákon? Látrajz a földrajztanításról egy felmérés és a szakmódszertani tanórák tapasztalatai alapján
 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record