Szerző dc.contributor.author | Kelemen, Éva | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2018-06-18T13:10:59Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2018-06-18T13:10:59Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2012 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10831/33965 | |
Nyelv dc.language.iso | francia | hu_HU |
Cím dc.title | L'Europe multilingue - enjeux et risque | hu_HU |
Típus dc.type | folyóiratcikk | |
Változat dc.description.version | megjelent változat | hu_HU |
Nyelv dc.language.rfc3066 | fre | |
Jogok dc.rights.holder | ELTE BTK Új- és Jelenkori Egyetemes Történeti Tanszék | hu_HU |
Jogok dc.rights.holder | szerző | hu_HU |
Kivonat angolul dc.description.abstracteng | The main goal of the study to analyse the linguistic tableau of multilingual Europe in the framework of the chances of employment for young Hungarian professionals. Today the European Union has 500 million inhabitants and recognizes 23 official languages. Howewer sixty more languages are used besides the above mentioned 23 ones. EU has 23 official languages only because some languages (like French, Greek, German) are in used in more than one country. 56% of European citizens claim that they know a second language apart from their mother tongue, but almost half of them can speak only their mother tongue. We analyse the Hungarian as well as the English specifics, especially the attitude of native English speakers to learning foreign languages. Also, we are going to examine the situation of the countries with neo-Latin languages, and attempt to answer the question: why is it so difficult to learn at least one foreign language in these countries? We shall attempt to survey the effects and contributions of linguistic competence, regarding economy. What kind of relationship exists between the economic competitiveness and the linguistic strategy of a company or a society? | hu_HU |
Füzetszám dc.identifier.issue | 2 | hu_HU |
Folyóiratcím rövidítve dc.identifier.jabbrev | ÖK | hu_HU |
Folyóirat dc.identifier.jtitle | Öt Kontinens | hu_HU |
Utolsó oldal dc.identifier.lpage | 22 | hu_HU |
Első oldal dc.identifier.spage | 17 | hu_HU |
Kötetszám dc.identifier.volume | 2011 | hu_HU |
Hozzáférés dc.rights.access | hozzáférhető | hu_HU |
Kulcsszó angolul dc.subject.en | multilingualism | hu_HU |
Kulcsszó angolul dc.subject.en | language skills | hu_HU |
Kulcsszó angolul dc.subject.en | intensity and effectiveness of teaching | hu_HU |
Kulcsszó angolul dc.subject.en | motivation | hu_HU |
Kulcsszó angolul dc.subject.en | language learning trends | hu_HU |
Kulcsszó angolul dc.subject.en | duration | hu_HU |
Besorolás dc.type.genre | publikáció/alkotás | hu_HU |
Jelleg dc.type.resrep | tudományos | hu_HU |
Szerző szervezeti egysége dc.contributor.inst | ELTE szervezeti egységen kívüli | hu_HU |
Típus dc.type.type | folyóiratcikk | hu_HU |
Kiadás éve dc.description.issuedate | 2012 | hu_HU |
A tételhez tartozó fájlok
Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg
-
Öt kontinens [404]