Keresés
35 találatból megjelenítve: 1-10
Cím: Érzelmi arckifejezések és interakciós viselkedések közti összefüggés autizmussal élő óvodásoknál: korrelációs vizsgálat egy digitális játékhelyzetből
Szerző:
Dátum: 2019
Feltöltve: 2021-12-09
(2019)
A szakdolgozat arra keresi a választ, hogy megfigyelhető-e a komoly játék használata során a magasan funkcionáló autizmussal élő óvodásoknál (akár negatív akár pozitív irányú) kapcsolat az interakcióik és az érzelmeik ...
Cím: Verbális munkamemória és komplex verbális munkamemória vizsgálatok tipikusan fejlődő és enyhe intellektuális képességzavarban élő tanulóknál
Szerző:
Dátum: 2019
Feltöltve: 2022-02-22
(2019)
Szakdolgozatom témájának az emlékezeti képességek vizsgálatát választottam. Ezen belül főként a verbális munkamemóriára szeretnék bővebben kitérni, majd a verbális munkamemória és a komplex verbális munkamemória vizsgálatok ...
Cím: Utógondozói ellátásban résztvevő fiatalok coping stratégiái és dühkifejezési jellemzői
Szerző:
Dátum: 2019
Feltöltve: 2021-10-21
(2019)
Kutatás, amely a gyermekvédelmi szakellátásban felnövekvő, utógondozói ellátásban résztvevő 18- 24 éveseket vizsgálja. Célja, hogy információt kaphassunk a stresszhelyzetekre adott reakcióikról és arról, hogy hogyan fejezik ...
Cím: Súlyosan-halmozottan sérült kisgyermekek óvodai fejlesztése
Szerző:
Dátum: 2019
Feltöltve: 2022-02-04
(2019)
Szakdolgozatomban elsősorban a Vakok Óvodájában ellátott gyermekpopulációt szeretném vizsgálni, az intézmény változásához való alkalmazkodását, illetve e populáció sikeres fejlesztésének feltételeit, módszereit, eszközeit ...
Cím: Szinuszhullámú és amplitúdómodulált beszéd értése, és összefüggése a nyelvi és tanulási képességekkel 2. osztályos tanulóknál
Szerző:
Dátum: 2019
Feltöltve: 2022-03-17
(2019)
Jelen kutatásomban összevetem a szintetizált beszédértés vizsgálatának eredményeit a gyermekek nyelvi teljesítményével, és iskolai eredményességével (főbb tantárgyak jegyei), valamint perceptuális tanulással. Dolgozatom ...
Cím: Stressz, kiégés és megküzdés gyógypedagógus hallgatók körében - stressz és kiégés mérése gyógypedagógus hallgatók körében
Szerző:
Dátum: 2019
Feltöltve: 2022-03-09
(2019)
A dolgozatomban először a kiégés témáját dolgoztam fel a hazai és nemzetközi szakirodalmak alapján. Érintem a kiégés fogalmának alakulását, a jelenség kialakulásának okait, tüneteit, folyamatát, a pedagógusok veszélyeztetettségét, ...
Cím: Serdülőkorú fiatalok vizsgálata a szerhasználatot befolyásoló tényezők tükrében
Szerző:
Dátum: 2019
Feltöltve: 2021-10-27
(2019)
A dolgozat témája a hátrányos helyzetű fiatalok szerhasználata, illetve azon tényezők vizsgálata, melyek befolyással vannak a kipróbálásra, a használatra.
Cím: Protektív faktorok és ADHD
Szerző:
Dátum: 2019
Feltöltve: 2022-02-09
(2019)
Jelen dolgozat a felnőttkori ADHD vonatkozásában vizsgálja bizonyos protektív tényezők szerepét. Arra a kérdésre keresek választ, hogy milyen tényezők játszanak szerepet abban, hogy az ADHD tüneteiből adódó nehézségek ...
Cím: Perinatalis agyi trauma hatása a tanulási és motoros képességekre
Szerző:
Dátum: 2019
Feltöltve: 2022-02-18
(2019)
Szakdolgozatom célja egy feltehetően perinatalis agysérüléssel összefüggő, kevert specifikus fejlődési zavarral küzdő 8 éves kislány nehézségeinek és fejlesztésének bemutatása, amelynek alapját egy 10 hónapos időkeretben ...
Cím: Pedagógusok, gyógypedagógusok metakogníciós szintje
Szerző:
Dátum: 2019
Feltöltve: 2022-03-17
(2019)
Szakirodalmak keresése közben bukkantam rá a korábban már általam használt MAI kérdőív pedagógusoknak szóló
változatára: MAIT: Metacognitive Awareness Inventory for Teachers. Dolgozatomban ezt a kérdőívet lefordítva és ...