Search
Now showing items 1-10 of 15
Title: Spontán beszéd vizsgálata Williams-szindrómás és tipikus nyelvi fejlődésű csoportban
Author:
Date: 2011
Submitted: 2019-07-22
(2011)
A téma kiválasztásában több szempontot is figyelembe vettem. Egyrészről a Williams szindrómával kapcsolatos kutatások, és vizsgálati eredmények napjainkban is zajlanak, a neuropszichológiában sok figyelmet kapott az elmúlt ...
Title: Sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelése a magyarországi evangélikus egyházban
Author:
Date: 2011
Submitted: 2019-07-22
(2011)
Az egyházi berkeken belül zajló integráció vizsgálata még mind a mai napig egy feltérképezetlen területnek mondható. Az
egyházi intézmények részérél folytatott integrációs tevékenységről kutatások még igen kis számban ...
Title: Nyelvtani szerkezetek megértése artikulációs zavart mutató gyermekeknél
Author:
Date: 2011
Submitted: 2019-07-25
(2011)
Szakdolgozatomban arra keresem a választ, hogy a logopédiai ellátásban részesülő, részleges pösze gyermekek és ép beszédű
gyermekek beszédértésében találunk-e eltéréseket, és ha igen, akkor azok milyen nyelvtani szerkezetek ...
Title: Nyelvi fejlettség és diszlexia - Gyermekek nyelvi tudatossága és olvasási, írási teljesítménye
Author:
Date: 2011
Submitted: 2019-07-16
(2011)
Azt feltételezem, hogy a diszlexiás gyermekek kevésbé tudatos nyelvhasználók, mint a nem diszlexiás társaik. A nyelvi tudatosságot vizsgáló eljárásokban szignifikánsan gyengébben teljesítenek, mint a kontrollcsoport ...
Title: Nyelvi fejlettség és diszlexia
Author:
Date: 2011
Submitted: 2019-09-12
(2011)
Dolgozatomban először a nyelv elsajátításának folyamatára térek ki, majd a fejezet végén eljutok a nyelvi tudatosság fogalmához. Az ezt követő nagyobb fejezet a diszlexiáról szól, igyekeztem a legpontosabban körüljárni ezt ...
Title: Nagyothalló tanulók nem verbális gondolkodásának vizsgálata a társuló neurogén tanulási zavar / diszfázia függvényében
Author:
Date: 2011
Submitted: 2019-07-25
(2011)
A társuló tanulási zavart mutató gyermekek számarányának növekedése jelentősen növeli és árnyalja a velük dolgozó gyógypedagógusok mindennapi munkáját. Ezek a gyermekek ugyanis speciális, egyénre szabott oktatást nevelést ...
Title: Logopédusképzés külföldön (Írország)
Author:
Date: 2011
Submitted: 2019-07-15
(2011)
A szakdolgozat célja az ír logopédusképzés, annak előnyeinek, hátrányainak bemutatása, és végül a magyar rendszerrel való
összehasonlítása, elsősorban a különbségek kiemelésével.
Title: Kisiskolás dadogóterápia drámajátékkal
Author:
Date: 2011
Submitted: 2019-07-03
(2011)
Témaválasztásom egy kisiskolás dadogóterápia bemutatására esett, amelyet három éve végzek az ELTE-Bárczi Gusztáv Gyakorló Általános Iskolában. terápia célja a folyamatos beszéd kialakítása mellett, egy komplex beszéd- és ...
Title: Hallássérült gyermekek integrált oktatása-nevelése Bács-Kiskun megyében
Author:
Date: 2011
Submitted: 2019-07-16
(2011)
Az integráció folyamatosan növekedő voltát egyértelműen tükrözik a statisztikák. Azonban hallássérült tanulókkal kapcsolatos adatok nem szerepelnek a központi adatbázisokban. Dolgozatomban azt vizsgálom meg, hogy ez a ...
Title: Gyermekkori agyi traumák okozta beszéd- és nyelvi zavarok
Author:
Date: 2011
Submitted: 2019-09-17
(2011)
A gyermekeknél kialakult agyi történés több kérdést is felvet bennem. Elsősorban, hogy vajon milyen következményei vannak ennek az agyi érkatasztrófának a gyermekeknél, ezek hogyan befolyásolhatják életük hátralévő részét, ...