Search
Now showing items 1-10 of 21
Title: Óvodáskorú gyermekek nyelvi fejlettségének komplex vizsgálata az életkor, a nem és a társadalmi helyzet függvényében
Author:
Date: 2018
Submitted: 2021-12-03
(2018)
Szakdolgozatomban központi szerepet kap a nyelv, ugyanis témája az óvodáskorú gyermekek nyelvi fejlettségének komplex vizsgálata, amit a KOBAK (Komplex beszélt anyanyelvi képességteszt) teszt alkalmazásával végeztem el. A ...
Title: Nyelvi fejlettség vizsgálata kisiskoláskorú, beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséget mutató és tipikus nyelvfejlődésű gyermekek körében
Author:
Date: 2019
Submitted: 2022-02-09
(2019)
A dolgozatom elméleti részében bemutatom a nyelvi zavar jellemzőit, a BTMN egyes jegyeit, illetve a kapcsolódási pontjukat. A gyakorlati munkámban megvizsgálom, hogy a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő ...
Title: KOBAK-kal mért tipikus fejlődésmenetű hatéves gyermekek nyelvi mutatói a lateralitás tükrében
Author:
Date: 2017
Submitted: 2021-07-05
(2017)
Szakdolgozatommal a Lukács Ágnes és Kas Bence által összeállított Komplex Beszélt
Anyanyelvi Képességteszt (KOBAK) alkalmazhatóságának vizsgálatában veszek részt,
miközben adatokat szolgáltatok tipikus fejlődésmenetű, ...
Title: Hátrányos helyzetű és átlagos szociális helyzetű óvodás korú gyermekek nyelvi fejlettségének összehasonlítása
Author:
Date: 2019
Submitted: 2022-03-09
(2019)
Szakdolgozatom témája a komplex nyelvi fejlettség vizsgálata óvodáskorban. Dolgozatomban hátrányos, halmozottan hátrányos és átlagos szociális körülmények között nevelkedő gyermekek nyelvi képességeit vizsgálom. ...
Title: Diszlexiás és tipikus nyelvi fejlődésű tanulók nyelvi képességének komplex vizsgálata
Author:
Date: 2018
Submitted: 2021-12-13
(2018)
Szakdolgozatomban 10-13 éves diszlexiás tanulók nyelvi képességeit hasonlítom össze ugyanezen korosztályba tartozó tipikus nyelvi fejlődésű tanulók eredményeivel. Ehhez a Lukács Ágnes és Kas Bence által 2015-ben kidolgozott ...
Title: Beszélt nyelvi képességek összehasonlítása különböző életkorokban, valamint hátrányos helyzet és átlagos szociális helyzet esetén
Author:
Date: 2018
Submitted: 2021-07-28
(2018)
Szakdolgozatom témája a 4, 5 és 6 éves gyermekek nyelvi fejlettségének felmérése. Vizsgálatommal egy nagyobb kutatásba kapcsolódom be, melynek célja egy új vizsgáló eljárás kialakítása, mely a beszélt nyelvi képességeket ...
Title: Az autizmus spektrum zavarral érintett óvodás gyermekek felmérése
Author:
Date: 2020-05-14
Submitted: 2021-02-23
(2020-05-14)
Kutatásomban azt vizsgáltam, hogy az autizmus spektrum zavarral érintett és a tipikusan fejlődő gyermekek nyelvi fejlettsége között kimutatható-e szignifikáns különbség a Komplex Beszélt Anyanyelvi Képességteszt (KOBAK) ...
Title: Az anyanyelvi képességek komplex vizsgálata hátrányos helyzetű gyermekeknél
Author:
Date: 2021-03-13
Submitted: 2022-08-01
(2021-03-13)
Szakdolgozatom fő kérdése, hogy fellelhető-e szignifikáns különbség a hátrányos helyzetű gyermekek és normál életkörülmények között élő társaik között. Célom, a hátrányos helyzetű gyermekek nyelvi sajátosságainak feltérképezése ...
Title: A nyelvi fejlődés komplex vizsgálata tipikusan fejlődő és nyelvi késést mutató 3 éves gyermekek esetében
Author:
Date: 2018
Submitted: 2021-07-28
(2018)
Szakdolgozatom témájának a 3 éves gyermekek komplex nyelvi fejlettségének vizsgálatát választottam. Erre a célra a KOFA-3 elnevezésű szűrőeljárást használtam. A KOFA-3 egy rövid, tömör szűrőeljárás. 5 részt foglal magában: ...
Title: A nyelvi fejlődés komplex vizsgálata korai nyelvi késést mutató gyermekcsoportban
Author:
Date: 2019
Submitted: 2021-12-17
(2019)
A dolgozatíró a Komplex Beszélt Anyanyelvi Képesség-teszt (KOBAK) kipróbálásán keresztül egy összehasonlító vizsgálatot végez, amelyben 4-6 év közötti, korai nyelvi késést mutató gyerekek nyelvi teljesítményét veti össze ...