Search
Now showing items 1-10 of 301
Title: Új út az orális sztereognózis kutatásában - az EPITHEFORM-alaplap
Author:
Date: 2021-03-14
Submitted: 2022-08-01
(2021-03-14)
Dolgozatunk az orális sztereognózissal foglalkozik, melyet hazánkban évtizedek óta nem kutattak. Munkánk során arra a kérdésre keressük a választ, hogy miként alakul a 6;9-7;11 éves kisiskolások orális sztereognózisa a ...
Title: Összefüggések keresése a születés ideje és módja, valamint a csecsemőkori izomtónus-problémák között
Author:
Date: 2022-02-28
Submitted: 2023-07-18
(2022-02-28)
Szakdolgozati kutatásom során korai fejlesztésben vizsgált gyermekek anamnéziseinek dokumentumelemzésével vizsgálom az összefüggéseket a születés ideje és módja, valamint a kialakuló izomtónus minősége között. Az adatokat ...
Title: Önértékelés és annak összefüggéseinek vizsgálata mozgáskorlátozott személyeknél
Author:
Date: 2021-11-16
Submitted: 2023-07-18
(2021-11-16)
Szakdolgozatomban cerebrális parézisben (CP) érintett serdülőkorú személyek pszichés jellemzőit vizsgáltam, korlátozva a témakört az önértékelés, depresszió, stressz és rezíliencia jellemzőkre, illetve ezeket az eredményeket ...
Title: Óvodáskorúak szókincsvizsgálata
Author:
Date: 2021-03-16
Submitted: 2022-08-01
(2021-03-16)
A szakdolgozatomban egy új vizsgálati eszközt szeretnék bemutatni, amelyben az óvodáskorú gyermekek szómegértését mérjük. Először szó lesz a szókincs nyelven belül elfoglalt helyéről, ezután a nyelvfejlődés és a gyermeknyelvben ...
Title: Óvodás és kisiskolás gyermekek szókincsének és nyelvi tudatosságának vizsgálata, fejlesztési lehetőségei
Author:
Date: 2022-02-28
Submitted: 2023-07-18
(2022-02-28)
Szakdolgozatomban a nyelvi készségek fejlődéséhez kapcsolódó fogalmakat tisztázom, megvizsgálom az ép és mozgáskorlátozott gyermekek nyelvi tudatosságát. Az ép populáció mellett integrációban nevelkedő gyermekekkel végzek ...
Title: Óvodás korú gyermekek receptív nyelvtani és pragmatikai képességeinek összehasonlítása
Author:
Date: 2021-02-27
Submitted: 2022-08-01
(2021-02-27)
Jelen szakdolgozat az óvodás korú gyermekek receptív nyelvtani és a pragmatikai képességeinek összehasonlító vizsgálatáról készült. Az adatokat a CCC-2 és a TROG-H tesztek felvételével gyűjtöttem 24 magyar anyanyelvű tipikus ...
Title: Értelmileg akadályozott személyek a közösségi médiában és az online sajtóban
Author:
Date: 2021-03-16
Submitted: 2022-08-01
(2021-03-16)
Szakdolgozatom célja az intellektuális képességzavarral élő személyek internethasználatának bemutatása, különös tekintettel a közösségi médiára és az általa biztosított lehetőségekre, a potenciális veszélyekre és a hozzáférés ...
Title: Ép értelmű és értelmileg akadályozott felnőttek beszédtechnikai segítése, az inkluzív szemléletű Keret Alkotó Csoport színházi előadásában
Author:
Date: 2020-05-11
Submitted: 2021-02-23
(2020-05-11)
Ép értelmű és értelmileg akadályozott felnőttek beszédtechnikai segítése, az inkluzív szemléletű Keret Alkotó Csoport színházi előadásában
Title: Általános iskolás ADHD-s és tipikus fejlődésű gyermekek szociális kommunikációjának vizsgálata
Author:
Date: 2022-02-28
Submitted: 2023-07-18
(2022-02-28)
Szakdolgozatomban általános iskolás ADHD-s és tipikus fejlődésű gyermekek szociális kommunikációját hasonlítom össze a CCC-2 kérdőív magyar adaptációjának segítségével. Kutatásomban arra keresem a választ, hogy pontosan ...
Title: Végzős logopédus hallgatók és frissen végzett logopédusok önértékelése a NetQues alapján, az online oktatás idején
Author:
Date: 2022-03-16
Submitted: 2023-07-18
(2022-03-16)
Hallgatói önértékelés vizsgálata a NetQues együttműködési program alapján.