Author dc.contributor.author | Keszy-Harmath, Dániel Lóránd | |
Availability Date dc.date.accessioned | 2024-10-03T08:57:29Z | |
Availability Date dc.date.available | 2024-10-03T08:57:29Z | |
Release dc.date.issued | 2018 | |
Issn dc.identifier.issn | 2060-0623 | |
uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10831/111779 | |
Abstract dc.description.abstract | A tanulmány A Tanár című szórakoztató filmsorozat pedagógus és tanuló közötti diskurzusait elemzi Thomas Gordon amerikai pszichológus modellje alapján, amely a sikeres tanári kommunikáció fontos elemeit mutatja be. A vizsgálat célja a népszerű filmsorozat első évadában szereplő egyes jelenetek rögzítése után a bennük található gordoni közléssorompók és én-közlések bemutatása. A tanulmány azt kutatja, hogy a vizsgált társalgásokban mennyire valósul meg az asszertív kommunikáció a két főszereplő karaktereinek a megnyilvánulásai során. Bemutatja továbbá, hogy a filmsorozat által sugallt kép mennyire felel meg a mai magyar valóságnak a tanítási módszerek, az iskola adottságai, felszereltsége, a tanárok személyisége tekintetében. | hu_HU |
Language dc.language.iso | magyar | hu_HU |
Title dc.title | Empirikus vizsgálatok A Tanár című televíziós sorozat kapcsán | hu_HU |
Type dc.type | folyóiratcikk | hu_HU |
Version dc.description.version | megjelent változat | hu_HU |
Language dc.language.rfc3066 | hun | |
Rights dc.rights.holder | Magyar Nyelvtudományi Társaság | hu_HU |
Abstract in English dc.description.abstracteng | This study provides the analysis of teacher-student discourse in the TV show Teacher (A Tanár) based on the American psychologist Thomas Gordon’s model, introducing important elements of successful teacher communication. After recording the relevant scenes from season 1 of this popular TV show, the aim of this investigation was to introduce the communication barriers and I-Messages of the scenes. This study aims to find out how assertive communication is realized in the discourse of the two main characters within the analyzed conversational situations. In addition, it shows to what extent the picture depicted in the TV show reflects the reality of today’s Hungary in terms of teaching methods, facilities of the school, and the teachers’ personality. | hu_HU |
Doi ID dc.identifier.doi | 10.21030/anyp.2018.3.3 | |
MTMT ID dc.identifier.mtmt | 35071488 | |
Issue Number dc.identifier.issue | 3 | hu_HU |
Journal dc.identifier.jtitle | ANYANYELV-PEDAGÓGIA | hu_HU |
Last Page dc.identifier.lpage | 49 | hu_HU |
First Page dc.identifier.spage | 40 | hu_HU |
Volume Number dc.identifier.volume | 11 | hu_HU |
access dc.rights.access | hozzáférhető | hu_HU |
Keyword English dc.subject.en | Teacher (A Tanár) | hu_HU |
Keyword English dc.subject.en | empirical analysis | hu_HU |
Keyword English dc.subject.en | Gordon’s communication barriers and I-Messages | hu_HU |
Keyword English dc.subject.en | assertive communication | hu_HU |
Class dc.type.genre | publikáció/alkotás | hu_HU |
Type dc.type.resrep | tudományos | hu_HU |
Author dc.contributor.inst | ELTE szervezeti egységen kívüli | hu_HU |
Keywords dc.subject.hu | A Tanár | hu_HU |
Keywords dc.subject.hu | empirikus vizsgálat | hu_HU |
Keywords dc.subject.hu | gordoni közléssorompók és én-közlések | hu_HU |
Keywords dc.subject.hu | asszertív kommunikáció | hu_HU |
Type dc.type.type | folyóiratcikk | hu_HU |
Release Date dc.description.issuedate | 2018 | hu_HU |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Tudományos publikációk (BTK) [5174]
-
Anyanyelv-pedagógia [451]