Keresés
665 találatból megjelenítve: 1-10
Cím: Történelem tananyag számonkérésének adaptálása egy esettanulmány tükrében
Szerző:
Dátum: 2021-11-01
Feltöltve: 2022-08-01
(2021-11-01)
TAGOZAT
TÖRTÉNELEM TANANYAG SZÁMONKÉRÉSÉNEK
ADAPTÁLÁSA EGY ESETTANULMÁNY TÜKRÉBEN
Konzulens: Készítette:
Őszi Tamásné Benczéné Bárány Judit
szaktanár gyógypedagógus hallgató
Budapest
2021
TARTALOM
1. BEVEZETÉS, A TÉMAVÁLASZTÁS INDOKOLÁSA 5
2...
valós személyazonossággal. Bár a tanulót az előző tanévben zajló közös munka révén már ismertem és róla számos információval rendelkeztem (autizmusspecifikus fejlesztésre járt hozzám az iskolában), nagy feladat volt a tananyag átadása és számonkérése...
valós személyazonossággal. Bár a tanulót az előző tanévben zajló közös munka révén már ismertem és róla számos információval rendelkeztem (autizmusspecifikus fejlesztésre járt hozzám az iskolában), nagy feladat volt a tananyag átadása és számonkérése...
Cím: Gyógypedagógus hallgatók sportolási szokásainak és a fogyatékos személyek rendszeres fizikai aktivitásával kapcsolatos ismereteinek vizsgálata
Szerző:
Dátum: 2016
Feltöltve: 2021-06-11
(2016)
A szakdolgozat fő célkitűzése felhívni a figyelmet a fogyatékos személyek rendszeres fizikai aktivitásának fontosságára. Ennek érdekében hallgatók körében született egy kérdőíves vizsgálat, melynek során a hallgatók ...
Cím: Válogatott pedagógiai írások
Szerző:
Dátum: 2012
Feltöltve: 2021-06-01
(2012)
Adaptált digitalizált tartalom. A Speciális Hallgatói Ügyeket Támogató Iroda a fogyatékossággal élő hallgatók megsegítése céljából tankönyveket adaptál. A tananyag akadálymentes, adaptált változata az arra jogosult (a fogyatékosügyi koordinátoroknál...
Cím: Adaptív oktatás - Szöveggyűjtemény 1.
Szerző: ;
Dátum: 2008
Feltöltve: 2021-06-03
(2008)
Adaptált digitalizált tartalom. A Speciális Hallgatói Ügyeket Támogató Iroda a fogyatékossággal élő hallgatók megsegítése céljából tankönyveket adaptál. A tananyag akadálymentes, adaptált változata az arra jogosult (a fogyatékosügyi koordinátoroknál...
Cím: Tananyag adaptáció egy saját eset tükrében
Szerző:
Dátum: 2020-05-24
Feltöltve: 2021-02-23
(2020-05-24)
A szakdolgozat célja, hogy egy saját eseten keresztül áttekintse a hazai tananyag adaptációs lehetőségeket. Egy körülbelül két hónapos periódus során egy harmadik osztályos tanulóval különböző (adaptált, tanulásban akadályozottaknak szánt és...
Cím: Autizmus-specifikus szempontú tananyag-, és értékelésadaptáció lehetőségei egy esettanulmány tükrében
Szerző:
Dátum: 2016
Feltöltve: 2021-04-08
(2016)
Eötvös Loránd Tudományegyetem
Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar
1097 Budapest, Ecseri út 3.
Témavezető: Őszi Tamásné
Autizmus-specifikus szempontú tananyag-, és értékelésadaptáció
lehetőségei...
-specifikus tanterv, tananyag kérdésköre 15. 3.2.2. Értékelés, értékelhetőség a többségi oktatási rendszerben 17. 3.3. A Nemzeti Autizmus Társaság Irányelve az autizmus- specifikus értékeléshez 18. 3.4. Az oktatás-oktathatóság egyéb autizmus...
-specifikus tanterv, tananyag kérdésköre 15. 3.2.2. Értékelés, értékelhetőség a többségi oktatási rendszerben 17. 3.3. A Nemzeti Autizmus Társaság Irányelve az autizmus- specifikus értékeléshez 18. 3.4. Az oktatás-oktathatóság egyéb autizmus...
Cím: A többségi intézményekben integrált oktatási formában tanuló sajátos nevelési igényű diákok testnevelés órai részvételének jellemzői, szubjektív tényezői
Szerző:
Dátum: 2016
Feltöltve: 2021-06-04
(2016)
nyújtson, ez frontális és teljesítményorientált stílust tükröz. A
tananyag oktatása, feldolgozása az átlagos képességű diákokhoz igazodik, a
differenciálás szinte alig jelenik meg. Általában a pedagógiai eszközrendszer sem
változatos. A pedagógus eddig...
jártasságát (Csányi, 2010). A tanterv és a tananyag módosítását és a változtatások, illetve az integráció vállalásával a sajátos nevelési igényű gyermekek ellátásával kapcsolatos feladatainak tanügyi és iskolai dokumentumokban való rögzítését is ezen...
jártasságát (Csányi, 2010). A tanterv és a tananyag módosítását és a változtatások, illetve az integráció vállalásával a sajátos nevelési igényű gyermekek ellátásával kapcsolatos feladatainak tanügyi és iskolai dokumentumokban való rögzítését is ezen...
Cím: Autizmus-specifikus szempontok a szövegértés támogatására magyar nyelv és irodalom tanórákon
Szerző:
Dátum: 2020-05-12
Feltöltve: 2021-02-23
(2020-05-12)
tevékenységek a tananyag alapján előre tervezettek, a gyermektől elvárt
viselkedéseket fogadjuk el, amelyre előre meghatározott jutalmat adunk. Ezzel szemben a
fejlődéses megközelítés a spontán felmerülő helyzeteket használja ki, a kontextusok nyitottak.
A...
tanulhatnak meg különböző mondókákat, verseket. Egy-egy tananyag részletes visszamondása nem feltétlenül jelenti azt, hogy a tartalmát is megértették, így a pedagógusoknak mélyre hatóan kell ellenőrizniük a tanultak elsajátítását (Janoch, 2006). Autizmus...
tanulhatnak meg különböző mondókákat, verseket. Egy-egy tananyag részletes visszamondása nem feltétlenül jelenti azt, hogy a tartalmát is megértették, így a pedagógusoknak mélyre hatóan kell ellenőrizniük a tanultak elsajátítását (Janoch, 2006). Autizmus...
Cím: INSITE Kézikönyv II.
Szerző: ;
Dátum: 2006
Feltöltve: 2018-10-30
(2006)
Adaptált digitalizált tartalom. A Speciális Hallgatói Ügyeket Támogató Iroda a fogyatékossággal élő hallgatók megsegítése céljából tankönyveket adaptál. A tananyag akadálymentes, adaptált változata az arra jogosult (a fogyatékosügyi koordinátoroknál...
Cím: Halmozottan sérült, hallássérült tanuló megsegítésének lehetőségei, életútjának bemutatása
Szerző:
Dátum: 2016
Feltöltve: 2021-05-25
(2016)
Dolgozatomban Viviennel való pedagógiai – tehetséggondozó – művészetterápiás közös munkánkat mutatom be. Feltételezem, hogy a vizuális segítségnyújtás az ismeretlen szavak esetében, illetve az adaptált szövegek megkönnyítik ...