Search
Now showing items 1-10 of 18860
Title: A korai nyelvfejlődési elmaradások kategóriáinak vizsgálata
Author:
Date: 2016
Submitted: 2021-04-08
(2016)
Dolgozatomban bölcsődés korú gyermekek nyelvelsajátítási folyamatait vizsgálom. Átlagosan 32 hónapos gyermekek beszédmegértését és expresszív kommunikációját elemzem az általam választott vizsgálati eszközökkel.
Nem ...
Title: A kortársak közti kommunikáció vizsgálata AAK-használó tanulók körében
Author:
Date: 2016
Submitted: 2021-04-08
(2016)
Kutatásom célja az volt, hogy kiderítsem, mi történik akkor, amikor mindkét fél AAK-s eszközt használ és verbális úton történő kommunikációs segítségre nincs lehetőség. Meg akartam vizsgálni, hogy ha az ilyen interakciók ...
Title: Családban élő súlyosan-halmozottan fogyatékos személy gyógypedagógiai megsegítésének lehetőségei - Egy súlyosan-halmozottan fogyatékos fiatalember életútjának bemutatása - esetfeldolgozás
Author:
Date: 2016
Submitted: 2021-04-08
(2016)
Szakdolgozatomban egy súlyosan-halmozottan fogyatékos fiatalember, Dávid eddigi élettörténetén keresztül mutatom be a családban élő súlyosan-halmozottan fogyatékos személyek gyógypedagógiai megsegítésének lehetőségeit, ...
Title: A strukturált életút áttekintés, mint segítő beszélgetés
Author:
Date: 2012
Submitted: 2020-04-07
(2012)
Dolgozatom célja, az életút feldolgozás, mint idősekhez adaptált segítő módszer bemutatása és annak alkalmazási lehetőségeinek feltárása.
Title: Nem viszonzott rokonszenvi választások és a magányos helyzet alakulásának vizsgálata enyhén értelmi fogyatékos tanulókat integráló közösségekben
Author:
Date: 2016
Submitted: 2021-04-08
(2016)
Dolgozatomban az enyhén értelmi fogyatékos tanulók iskolai beilleszkedését, elfogadását, a társas közösségben elfoglalt helyét, viszonzott és elsősorban nem viszonzott kapcsolatait vizsgálom a több szempontú szociometria ...
Title: A csodák palotája az akadálymentesség tükrében
Author:
Date: 2011
Submitted: 2020-04-07
(2011)
Szakdolgozatommal megpróbálom bemutatni a Csodák palotája intézményét, történetét, célkitűzéseit, honnan indult, kiben fogalmazódott meg eme interaktív kiállítás ötlete. Hogyan strukturálható az intézmény, kik dolgoznak ...
Title: Látássérült középiskolások beilleszkedése látó osztályközösségbe
Author:
Date: 2012
Submitted: 2020-04-07
(2012)
A dolgozatok többségében súlyos fokban látássérült tanulók helyzetét vizsgálták. Egyik dolgozat sem foglalkozik a gyengénlátó tanulók helyzetével. Vajon ők is peremhelyzetre kerülnek a látó osztályközösségben? Számít-e a ...
Title: A súlyosan, halmozottan sérült fiatalok képességeinek felmérése a Strassmeier és az S/P-A-C vizsgálati eszközök segítségével
Author:
Date: 2011
Submitted: 2020-04-07
(2011)
A súlyosan, halmozottan sérültek vizsgálatát az 1.5-ben leírt diagnosztikus eszközök közül a Strassmeier-féle fejlődési skála és az S/P-A-C 1 szociális képességek és személyiségfelmérés alapján végeztem el.
Title: Értelmi sérült felnőttek színjátszása
Author:
Date: 2012
Submitted: 2020-04-08
(2012)
A Baltazár színház ismertetése. A Baltazár Társulat tagjai nevezhetők-e színészeknek vagy az ő tevékenységük inkább egy drámapedagógiai foglalkozással azonosítható, ami később előadássá forrta ki magát? Lehet-e tehetséges ...
Title: A tanulási zavar veszélyeztetettség óvodáskorban - fejlesztési lehetőségek
Author:
Date: 2012
Submitted: 2020-04-08
(2012)
Szakdolgozatomnak a „Tanulási zavar veszélyeztetettség óvodás korban - fejlesztési lehetőségek” címet választottam, amelyben áttekintem a témával kapcsolatos nemzetközi és hazai szakirodalmakat. Az óvodáskor elméleti ...