Szótárhasználati munkafüzetek az oktatásban
Megjelenés dátuma: 2018
Kulcsszó: dictionary
reference book
language skills
activities
dictionary use
szótár
referenciakönyv
nyelvi készség
gyakorlatok
szótárhasználat
Gyermeknevelés
reference book
language skills
activities
dictionary use
szótár
referenciakönyv
nyelvi készség
gyakorlatok
szótárhasználat
Gyermeknevelés
MTMT: 30350471
DOI: 10.31074/20183123134
Absztrakt:
A szótárak első olyan referenciakönyvek, amelyeket az iskolásoknak nyelvtanuláskor használniuk
kellene. A nyelvtanároknak nem szabadna alábecsülni a szótárhasználati tudást,
hiszen ez teszi majd lehetővé az egyéb könyvek, információforrások hatékony használatát.
A jó szótárhasználati ismeretekkel rendelkező diákok a közoktatás magasabb szintjein is
könnyebben férnek hozzá más referenciakönyvek információihoz. Emellett a nyelvtudás biztos
alapjául is szolgál. Jelen tanulmány különféle gyakorlatok prezentálásával próbálja bemutatni
a szótárhasználati készségek fejlesztését, a biztosabb nyelvi tudás kiaknázását.
Abstract:
Dictionaries are the first reference books children should learn to use at school. We should
not underestimate the importance of dictionary skills because these skills transfer to the use
of other reference books that students will use in their future studies to find information or
undertake research. Students with proficient dictionary skills will find it easy to use different
reference materials as they transition from primary school to secondary school, and university.
Mastery of the dictionary should be an important part of their language skills. In this article,
you can find exercises and activities to help you and your students to get the most out of your
dictionary.