Reziliencia és iskolakezdés
Date: 2015
Subject: Bölcsészettudományok/Neveléstudományok
Resilience
Neveléstudományi D. I./Neveléstudományi kutatások
Reziliencia
iskolakezdés
Resilience
Neveléstudományi D. I./Neveléstudományi kutatások
Reziliencia
iskolakezdés
Link to Library Catalogue: https://opac.elte.hu/Record/opac-EUL01-902859
MTMT: 3181578
Abstract:
A gyermekkor egyik legfontosabb állomása az iskola megkezdésének időszaka. Az általános iskolai tanulmányaikat megkezdő gyermekek fejlettségi szintje nagyon eltérő lehet és abban is különböznek, hogy milyen mértékű „érettséggel” vagy „felkészültséggel” bírnak az előttük álló átmenet sikeres teljesítésére. Sok gyermeket megvisel a változás és az új közeg, amibe be kell illeszkedniük és eredményesen kell teljesíteniük. Mások ezzel szemben kifejezetten pozitívan veszik az akadályokat, sok esetben akár a környezetük által elvárt szintet meghaladóan teljesítve az akadályokat.
Abstract:
One of the most significant stages of childhood is the period of starting school. The developmental levels of children, who start primary school, can show great variance, and they also differ in the level of their “readiness” or “preparedness” to master the transition successfully (Smart, Sanson, Baxter, Edwards & Hayes, 2008). A significant percentage of children are indisposed by the new context and the change, along with the need to fit in and perform well. On the other hand, other children can master the transition successfully, and might even perform above an expected level.
Files in this item
Name: Erdei_Robert_DOI.pdf
Size: 143.7Kb
Format: PDF
Description: A disszertáció DOI-számát tartalmazó adatlap