Author dc.contributor.author | Gereben, Ferencné | |
Author dc.contributor.author | Sándor, Anikó | |
Availability Date dc.date.accessioned | 2023-07-21T12:43:57Z | |
Availability Date dc.date.available | 2023-07-21T12:43:57Z | |
Release dc.date.issued | 2023 | |
uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10831/91172 | |
Abstract dc.description.abstract | A tanulmány célja, hogy a gyógypedagógia és a fogyatékosságtudomány szemszögét ötvözve, (ön)kritikus és (ön)reflektív módon vizsgálja a hazai tudományos vitáink előzményeit, jelenlegi helyzetét és lehetséges irányait. A teljesség igénye nélkül felelevenít olyan jellegzetes tudományos kérdéseket, amelyek a két diszciplína első hazai találkozásai során konferenciákon és vitacikkekben felmerültek. Ezt követően bemutat egy korábban nem publikált belső vitaanyagot, amely a fogyatékosságtudomány mesterszak tervezése során 2016-ban készült. A tanulmány konklúzióként egy merész gondolatkísérletet tesz a két tudomány-terület lehetséges szintézisére, ezzel ösztönözve a további elméleti viták kibontakozását. | hu_HU |
Language dc.language.iso | magyar | hu_HU |
Title dc.title | Együtt mégis könnyebb lesz | hu_HU |
Type dc.type | folyóiratcikk | hu_HU |
Version dc.description.version | megjelent változat | hu_HU |
Language dc.language.rfc3066 | hun | |
Rights dc.rights.holder | ELTE BGGYK | hu_HU |
Abstract in English dc.description.abstracteng | The aim of this paper is to examine the history, current situation and possible directions of the Hungarian scientific discourse, by combining the perspectives of special education and Disability Studies in a selfcritical and self-reflective way. Without the pretense of completeness, it revives typical scientific questions that arose at conferences and in articles during the first encounters of the two disciplines in Hungary. It also presents a previously unpublished internal commentary, which was written in 2016 as a response to the draft version of the Disability Studies master’s programme. As a conclusion, the paper makes a bold thought experiment on the possible synthesis of the two academic fields, thereby encouraging further theoretical discussions. | hu_HU |
Doi ID dc.identifier.doi | 10.31287/FT.hu.2023.1.3 | |
Issue Number dc.identifier.issue | 1 | hu_HU |
abbreviated journal dc.identifier.jabbrev | FT | hu_HU |
Journal dc.identifier.jtitle | Fogyatékosság és Társadalom | hu_HU |
Last Page dc.identifier.lpage | 40 | hu_HU |
First Page dc.identifier.spage | 27 | hu_HU |
access dc.rights.access | hozzáférhető | hu_HU |
Keyword English dc.subject.en | special education | hu_HU |
Keyword English dc.subject.en | Disability Studies | hu_HU |
Keyword English dc.subject.en | scientific dialogues | hu_HU |
Subtitle dc.title.subtitle | Szempontok a tudományos dialógusaink felelevenítéséhez | hu_HU |
Class dc.type.genre | publikáció/alkotás | hu_HU |
Type dc.type.resrep | tudományos | hu_HU |
Author dc.contributor.inst | ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet | hu_HU |
Keywords dc.subject.hu | gyógypedagógia | hu_HU |
Keywords dc.subject.hu | fogyatékosságtudomány | hu_HU |
Keywords dc.subject.hu | tudományos párbeszédek | hu_HU |
Type dc.type.type | folyóiratcikk | hu_HU |
Release Date dc.description.issuedate | 2023 | hu_HU |