Pedagógusok innovatív munkahelyi viselkedése mint a folyamatos szakmai fejlődés egyik forrása
innovation
innovative work behaviour
Innova
folyamatos szakmai fejlődés
innováció
innovatív munkahelyi viselkedés
Innova
Abstract:
Jelen tanulmány célja a hazai oktatási innovációkat vizsgáló kutatás másodelemzéséből
levonható releváns következtetések megállapítása a pedagógusok szakmai fejlődésének
szempontjából. A másodelemzés tudásháttereként a pedagógusok munkahelyi tanulásának
elméleti megközelítését választottuk, amely összeköti a pedagógusok innovatív munkahelyi viselkedését és a tanárok tanulásának témáját. A másodelemzés alapján megállapítható, hogy az újítások keletkezésének és terjedésének fontos forrása a kutatási eredmények alapján más kollégák vagy intézmények inspiráló gyakorlata, a különböző szakmai hálózatokban való részvétel, illetve a konkrét munkahelyi/szakmai probléma megoldásának igénye. Ezzel összefüggésben a kutatás megerősítette a munkatársak újításokra
való nyitottságának mint olyan attitűdnek a fontosságát, amely hozzájárul a helyi szintű újítások keletkezéséhez, terjedéséhez és az ezen folyamatokhoz kapcsolódó tanuláshoz.