Az olvasás és írás elsajátításához szükséges néhány képesség vizsgálata tipikus beszédfejlődésű és artikulációs zavart mutató gyermekeknél iskolába lépés előtt
Date: 2012
Subject: szakdolgozat
artikulációs zavar -- óvodáskor
nyelvi tudatosság -- óvodáskor
iskolaérettség -- artikulációs zavar
artikulációs zavar -- óvodáskor
nyelvi tudatosság -- óvodáskor
iskolaérettség -- artikulációs zavar
Link to Library Catalogue: http://opac.elte.hu/F?func=direct&doc_number=000800015
Abstract:
Logopédusként munkám során sok olyan gyermekkel találkozom, számos olyan
gyermekkel foglalkozom, akiknek egy része érett az iskolára, egy része, pedig nem.
Kíváncsi voltam, hogy a nyelvi tudatosságuk, fejlettségük milyen szinten van
egymáshoz képest, ezért néhány, ezzel a területtel kapcsolatos vizsgálatot végeztem,
hogy kérdéseimre választ kapjak. A következő területeket vettem alaposabban
szemügyre: artikuláció, fonológiai tudatosság, gyors megnevezés, vizuális
figyelem/diszkrimináció.