Tanulásban akadályozott fiatalok identitása
tanulásban akadályozott tanulók -- identitás -- serdülőkor
Absztrakt:
Dolgozatommal az a célom, hogy belelássak, és képet kapjak a tanulásban akadályozott, elsősorban enyhén értelmi fogyatékos fiatalok identitás-alakulásáról. Milyennek látják magukat, hogyan azonosulnak önmagukkal, hogyan képzelik el helyüket és életüket a társadalomban, amikor még az általános iskola padjaiból kifelé tekintgetnek a világba, majd
amikor még tanulói státuszban – középfokú oktatási rendszerben - vannak, de már önmagukra vonatkozóan határozottabbak az elképzeléseik, énképük szilárdabb, és végül, amikor már kikerültek az iskola kötelékéből és önálló élettel rendelkeznek.
Az adatgyűjtéshez, 11 fiatallal készítettem strukturált interjút. Közülük négyen általános iskolai tanulók, négyen szakiskolai diákok, hárman már nincsenek tanulói státuszban, de még nem töltötték be a 25. életévüket.