Author dc.contributor.author | A, Gergely András | |
Availability Date dc.date.accessioned | 2020-07-14T13:52:52Z | |
Availability Date dc.date.available | 2020-07-14T13:52:52Z | |
Release dc.date.issued | 2012 | |
ID dc.identifier | ||
uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10831/49759 | |
Abstract dc.description.abstract | Számos kísérlet, melyek az irodalmi, filmi és más vizuális művészeti attrakciókban reprezentált „munkáshősök” idealizálására vállalkozva mintegy megteremtették „korunk hősét” az 1950–80-as évek során, szakmai viták tárgyává vált/válhatott a művészetpolitikai porondon. A húszas-harmincas évek moszkvai és berlini proletárkorszak osztályideológiájából származó esztétikai, ideológiai hősforgalmazás oka-indoka azonban szükségképpen megszűnt vagy visszaszorult a politikai rendszerváltás révén átalakult társadalmi struktúrakép szétmálladozása időszakában. Mi lett, mi maradt a modern mítoszok egyik korszakosan túltengő típusának utóélete, mivé lett a munkás mint „korunk hőse”, az osztályideológia „kalapácsos embere” utáni időszakban? Van-e még munkáshős, s ha nincs, ki vette át szerepét az élménytársadalmi időszakban, párhuzamosan milyen társadalmi mobilitási ideálkép jelenik meg a sodródó/feltörekvő/marginalizálódó kultúrafogyasztói szcénában, no meg aztán miként zajlik ez átalakulás kultúrpolitikai irányítása…? | |
Language dc.language | Magyar | |
Title dc.title | Munkáshős – munkásfilm – munkásantropológia… | |
Type dc.type | folyóiratcikk | |
Date Change dc.date.updated | 2020-06-23T13:07:01Z | |
Note dc.description.note | Replika 80. (21. évf.) 2012/3:91-102. | |
Scope dc.format.page | 91-102 | |
MTMT ID dc.identifier.mtmt | 2263985 | |
Release Date dc.description.issuedate | 2012 | |
department of Author dc.contributor.institution | Természeti Erőforrás- gazdálkodási és Vidékfejlesztési Kar | |
department of Author dc.contributor.institution | Kulturális Antropológiai Tanszék | |
Author institution dc.contributor.department | Kulturális Antropológiai Tanszék |