Szociometriai felmérés két integráló osztályban
Megjelenés dátuma: 2013
Kulcsszó: sajátos nevelési igényű gyermekek -- szociometriai felmérés -- általános iskola
társas kapcsolatok -- sajátos nevelési igényű gyermekek -- általános iskola
szakdolgozat
társas kapcsolatok -- sajátos nevelési igényű gyermekek -- általános iskola
szakdolgozat
Könyvtári katalógus link: https://opac.elte.hu/Record/opac-EUL01-000811374
Absztrakt:
Mindig kíváncsi voltam arra, hogy ezek a gyermekek hogyan élik meg azt, hogy többségi
iskolába járnak. Valahogy mindig kirekesztettnek éreztem őket, mikor találkozásaink során
beszélgettünk, vagy a tanítási órák közötti szünetekben láttam őket az iskola udvarán. Ezért is
örültem meg, amikor a szakdolgozati témák között találtam ilyen jellegűt. Kíváncsi voltam arra,
vajon valóban kirekesztettek-e az SNI tanulók a többségi osztályokban, és vajon van-e különbség
egy központi iskolában lévő, és egy külterületi integráló osztály között ebből a szempontból. A
probléma megoldásához, az osztályok feltérképezéséhez a szociometria módszerét hívtam
segítségül.