"Mozgásjavítós" életutak
szakdolgozat
Absztrakt:
Szakdolgozatomban munkahelyemen, a Mozgásjavító Általános Iskola, Szakközépiskola,
Egységes Gyógypedagógiai, Módszertani Intézet és Diákotthonban végzett fiatalok
életútjának alakulását szeretném bemutatni.
Szándékom eredetileg az iskola két tagozatán (a Mexikói útion és a Csillagházban) végzett
tanulók életútjának nyomon követése volt döntően az e témában hagyományosabbnak
számító, kvantitatív vizsgálati módszerek segítségével. Mint majd a dolgozatban később
visszatérek rá, ez az elképzelés némileg módosult, ezúttal is a száraz tények és számok helyett
az élet elevensége, egyszeri megismételhetetlensége igézett meg. Ehhez kerestem aztán
megfelelő eszközöket, és így találtam rá a narratív életinterjúzás technikájára, melyről úgy
éreztem, mindezen vágyaimat beteljesítheti.