A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Veres, Zoltán 
Szerző
dc.contributor.author
Kiss, Orhidea Edith 
Szerző
dc.contributor.author
Tarján, Tamás 
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2019-12-17T12:19:40Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2019-12-17T12:19:40Z
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10831/44775
Nyelv
dc.language
angolhu_HU
Nyelv
dc.language
magyarhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
termékválasztáshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
tudatossághu_HU
Kulcsszó
dc.subject
döntéspszichológiahu_HU
Cím
dc.title
Decision Continuum of Sequential Consumer Product Choicehu_HU
Típus
dc.type
egyéb
Változat
dc.description.version
beküldött változathu_HU
Nyelv
dc.language.rfc3066
eng
Nyelv
dc.language.rfc3066
hun
Benyújtás
dc.date.received
2019
Kivonat angolul
dc.description.abstracteng
CONSCIOUSNESS VERSUS UNCONSCIOUSNESS IN PRODUCT CHOICE The paper models position of product choice decisions as it is located in a continuum. One end of the continuum represents the conscious buyer who is able to control his/her decision, while to the other end that consumer is placed who makes decision in a fully random way. Attribute importance, indifference, utility value interval, instability, consumer experience and product complexity are all playing significant role in preference inconsistency. Research goal was to find the typical product choice behaviour between the two ends of the decision continuum. In lab experiments sequential decisions, that should provide pairwise comparisons of different attribute-variants, have been observed on variants of three virtual products of different level of complexity. In order to strengthen the inconsistent choice mechanism investigations have been limited to the less extreme, the so-called neutral product attributes filtered out by the Q-grid method. It was found that average of sequential consumer decisions lies between the fully self-controlled and fully random endpoints, closer to the former one. Besides it was proved that product complexity reinforces random nature of choice.hu_HU
Hozzáférés
dc.rights.access
hozzáférhetőhu_HU
Kulcsszó angolul
dc.subject.en
producthu_HU
Kulcsszó angolul
dc.subject.en
attributeshu_HU
Kulcsszó angolul
dc.subject.en
choicehu_HU
Kulcsszó angolul
dc.subject.en
intransitivityhu_HU
Kulcsszó angolul
dc.subject.en
consciousnesshu_HU
Tudományterületek
dc.subject.udc
pszichológiahu_HU
Besorolás
dc.type.genre
publikáció/alkotáshu_HU
Jelleg
dc.type.resrep
tudományoshu_HU
Szerző szervezeti egysége
dc.contributor.inst
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Pszichológiai Intézet Szervezet- és Környezetpszichológia Tanszékhu_HU
Típus
dc.type.type
greenhu_HU


A tételhez tartozó fájlok

Decision Continuum of Sequential Consumer Product Choice
Decision Continuum of Sequential Consumer Product Choice

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai