Valós idejű egysugaras puhaárnyék-számító algoritmusok távolságfüggvényekkel definiált felületekhez
Date: 2019-05-14
Subject: számítógépes grafika
puha árnyék
távolságfüggvény
sphere tracing
puha árnyék
távolságfüggvény
sphere tracing
Abstract:
A háromdimenziós színterek valószerű megjelenítésének egyik fontos eleme azárnyékok alkalmazása. Segítségükkel a színteret alkotó geometriák önmagukban vett és egymáshoz viszonyított tulajdonságai is egyértelműsödnek.
A dolgozat célja olyan területtel rendelkező fényforrások által vetett valószerű, puha árnyékok kiszámítását végző algoritmusok konstruálása, amelyek távolságfüggényekkel definiált felületekkel működnek, a reprezentáció speciális tulajdonságait
felhasználva a minél hatékonyabb képszintézis megvalósítására.
Számításigény tekintetében a legnagyobb kihívást a térfogattal rendelkező fényforrások jelentik, melyekhez valósidejű megoldást mutatunk be. Fontos eredmény továbbá, hogy a dolgozatban bemutatott puha árnyékot számító adaptív algoritmus az
approximált integrál maximális hibájával paraméterezhető