Súlyos hallássérült tanulók fejlesztésének lehetőségei a drámapedagógia eszköztárával egy kvalitatív kutatás tükrében
Date: 2011
Subject: szakdolgozat
drámapedagógia -- hallássérültek
hallássérültek -- személyiségfejlesztés -- drámajátékok
hallássérültek -- kommunikáció -- játék
drámapedagógia -- hallássérültek
hallássérültek -- személyiségfejlesztés -- drámajátékok
hallássérültek -- kommunikáció -- játék
Link to Library Catalogue: http://opac.elte.hu/F?func=direct&doc_number=000760386
Abstract:
Szakdolgozatomban szegregált intézményben tanuló, súlyos hallássérült gyerekek csoportjára szűkül kutatásom tárgya.
Kihívásnak találtam a drámapedagógiát és a hallássérültek pedagógiáját integrálni. Az érdekel, hogy a játékok adta helyzetekben
ezek a gyerekek hogyan reagálnak, milyen hatással vannak rájuk ezek a szituációk, érhetünk-e el valamilyen fejlődést a szociális kompetenciák, a kommunikáció és a pszichés funkciók területein.
Kvalitatív, longitudinális kutatásomban ezekre a kérdésekre keresem a válaszokat.