Mesefolyam és zenezörej integrálása a Meixner-módszerbe
olvasástanítás -- Meixner-módszer -- zenezörej és mesefolyam
zenezörejes módszer -- olvasástanítás
fogyatékosságügy -- pedagógia
Absztrakt:
Szakdolgozatomban egy olyan módszerlehetőséget mutatok be, ami a gyerekek tanulási motivációját serkenti betűtanulás közben.
Általános vélemény, hogy a gyermek az önfeledten megszerzett tudást birtokolja igazán. A szakdolgozat fókuszában álló zenezörejes, mesés módszerlehetőség a betűtanulás érzelmi motivációjává szeretne válni. Célja, hogy a gyereket és a
betűtanulást érzelmi kapcsolatba hozza. Éljék át a gyerekek a betűtanítást azáltal, hogy a történetek és a hangeffektek emocionális töltődésként jelennek meg az órákon.
Szakdolgozatom első részében speciális megközelítésű szakirodalmi áttekintést adok az olvasás, az absztrakt hang, a mese és a motiváció területéről. A második részben ismertetem a fent említett területekről sajátos fúzióban létrehozott,
olvasástanítást segítő módszert.