A kéttanáros modell hazai megvalósulási formáinak és hatékonyságának vizsgálata
Date: 2011
Subject: szakdolgozat
fogyatékosságügy -- gyógypedagógia
kéttanáros modell -- integrált nevelés
integráció -- oktatás
reformpedagógiai iskolák
fogyatékosságügy -- gyógypedagógia
kéttanáros modell -- integrált nevelés
integráció -- oktatás
reformpedagógiai iskolák
Link to Library Catalogue: http://opac.elte.hu/F?func=direct&doc_number=000759692
Abstract:
Dolgozatom témájául egyrészt azért a kéttanáros modellt választottam, mert meglátásom szerint ez az oktatási forma több olyan területet is érint, és megpróbál felszámolni, melyeket mint már korábban említettem, a hagyományos oktatás keretein belül sokan kritizáltak, és melyeket számos más iskolarendszer, modell, és törekvés is fontosnak talált megváltoztatni. (pl.: egyéni differenciálás, heterogén csoportok, szociális kompetenciák tudatos fejlesztése, kooperáció, gyermekcentikusság, hagyományos osztálytermi berendezés átalakulása… stb.)
Másrészt Magyarországon rendkívül kevés azoknak az intézményeknek a száma, melyek használják a kéttanáros modellt, és igen szűkös a magyar nyelvű szakirodalom is ebben a témában. Úgy gondoltam fontos, hogy minél nagyobb rálátással rendelkezhessünk, hol van a helye ennek a modellnek a többi alternatív oktatási forma között, mennyire vehető komolyan, és van-e az ismerethiány, illetve az anyagiakon kívül – két pedagógus fizetése – más oka annak, hogy ilyen kis mértékben terjedt el ez az oktatási forma eddig az országban.