A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Mátay, Mónika 
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2018-10-02T08:53:08Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2018-10-02T08:53:08Z
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10831/39112
Nyelv
dc.language.iso
magyarhu_HU
Cím
dc.title
Hogyan lehet egy író analfabéta?hu_HU
Típus
dc.type
könyvfejezet
Változat
dc.description.version
megjelent változathu_HU
Nyelv
dc.language.rfc3066
hun
Jogok
dc.rights.holder
szerzőhu_HU
Jogok
dc.rights.holder
ELTE BTK Új- és Jelenkori Egyetemes Történeti Tanszékhu_HU
Kivonat angolul
dc.description.abstracteng
Agota Kristof (1935–2011) was an internationally recognized writer: she was among the most famous Hungarian intellectuals of her time. Despite her reputation abroad, she received much less attention in her home country. Her life story displays her central European identity. How? The goal of the present study is to answer this question. Kristof left Hungary in 1956 as one of the 200,000 refugees who fled from the Soviet invasion after the fall of the revolution. She settled down in Switzerland where she could not fashion herself in a literary career, but worked in a watch factory for years. She made a name for herself after publishing a novel, The Notebook in 1986. The story reflected on her childhood in Kőszeg, a small town in western Hungary, although it was not an autobiography. It was a story, written in French by a Hungarian writer who used very simplified language to evoke the atmosphere of an overly cruel world during WWII. This world was cruel in the public sector as well as in private life. Where does this extraordinary brutality come from? What distresses Kristof experienced as a child which are echoed in the novel?hu_HU
Könyv szerzője/szerkesztője
dc.identifier.bookauthors
Lukács, István (ed.) ; Majoros, István (ed.)hu_HU
Könyv címe
dc.identifier.booktitle
Közép-európai arcképcsarnok : 20. századhu_HU
Mtmt azonosító
dc.identifier.mtmt
3372376
Opac azonosító
dc.identifier.opac
https://opac.elte.hu/Record/opac-EUL01-000946641
Utolsó oldal
dc.identifier.lpage
291hu_HU
Első oldal
dc.identifier.spage
275hu_HU
Kiadás helye
dc.publisher.place
Budapesthu_HU
Hozzáférés
dc.rights.access
hozzáférhetőhu_HU
Kulcsszó angolul
dc.subject.en
emigrationhu_HU
Kulcsszó angolul
dc.subject.en
language changehu_HU
Kulcsszó angolul
dc.subject.en
childhood traumahu_HU
Kulcsszó angolul
dc.subject.en
Central European identityhu_HU
Besorolás
dc.type.genre
publikáció/alkotáshu_HU
Jelleg
dc.type.resrep
tudományoshu_HU
Szerző szervezeti egysége
dc.contributor.inst
ELTE Bölcsészettudományi Kar Történeti Intézet Gazdasági és Társadalomtörténeti Tanszékhu_HU
Kiadó
dc.publisher.name
ELTE BTK Új- és Jelenkori Egyetemes Történeti Tanszékhu_HU
Típus
dc.type.type
könyvfejezethu_HU


A tételhez tartozó fájlok

Hogyan lehet egy író analfabéta?
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai