Keresés
1 találatból megjelenítve: 1-10
Cím: Student Teachers as Future Researchers: How do Hungarian and Austrian Initial Teacher Education Systems Address the issue of Teachers as Researchers?
Szerző: ; ;
Dátum: 2018
Feltöltve: 2020-08-27
(2018)
Cím: Minority parents’ coping efforts to improve their children’s academic achievement: the Tanodas in Hungary
Szerző: ; ;
Dátum: 2019
Feltöltve: 2020-01-30
(2019)
Cím: Van? Nincs? Hogyan van, ha nincs? Esszé a japán tehetségpedagógiáról
Szerző:
Dátum: 2019
Feltöltve: 2020-07-21
(2019)
Ez a tanulmány úgy mutatja be a formális, főáramú oktatást Japánban, mint amelyet
egyszerre jellemeznek erős egyenlőség- és versenyelvű vonások. Az egyenlőségelvűségből is
következik, hogy a „tehetség/tehetséges” ...
Cím: Ausztria tanárképzési rendszere
Szerző: ; ;
Dátum: 2018
Feltöltve: 2022-01-18
(2018)
E tanulmány az ausztriai tanárképzést hivatott bemutatni, kitérve annak jelentőségére, történetének rövid áttekintésére, a jelenlegi rendszer főbb vonásaira és kritikájára, tartalmi jellemzőire, a különböző finanszírozási ...
Cím: Exploring the motivation of international students to learn Hungarian: A qualitative study
Szerző: ; ;
Dátum: 2022
Feltöltve: 2023-06-30
(2022)
In today’s globalized, multicultural and multilingual world, diverse social processes and macrocontextual
factors are influencing people’s motivation to learn a new language. According to OECD, the students’
mobility to ...
Cím: Árnyékoktatás: alapfogalmak, kutatás, lehetőségek
Szerző:
Dátum: 2020
Feltöltve: 2022-01-21
(2020)
Cím: Japanese students' perceptions of the role that shadow education plays in competition in education
Szerző: ;
Dátum: 2021
Feltöltve: 2022-12-20
(2021)
The relationship between shadow education and competition has been discussed and studied widely by educational experts and policy makers in Japan. One major topic has been the role that shadow education plays in social ...
Cím: Learning from each other: Expanding and deepening international research on shadow education
Szerző: ;
Dátum: 2021
Feltöltve: 2022-12-20
(2021)
Research on private supplementary tutoring, widely known as shadow education, has a long history but only gathered intensity during the present century. This research has shown much diversity in the scale and nature of ...
Cím: Myanmar EFL pre-service teachers' motivational disposition in English writing
Szerző: ; ;
Dátum: 2022
Feltöltve: 2023-07-10
(2022)
Since acquiring writing skills in the English language is a multiplex task as it includes several complex cognitive activities (Tillema, 2012), it is a challenging skill to master for English as a foreign language (EFL) ...